Také v letošním roce bude finanční správa pomáhat občanům s vyplněním přiznání k dani z nemovitých věcí, a to jak osobně, tak po telefonu.
Stovky výjezdů do obcí
Specialisté z řad zaměstnanců finanční správy uskuteční v průběhu ledna 330 výjezdů do obcí, aby poplatníkům nabídli osobní konzultace a pomoc s vyplněním daňového přiznání z nemovitých věcí.
Podle finančního úřadu odbornou pomoc ocení zejména občané, kteří si nejsou jisti správným vyplněním daňového přiznání nebo nevědí, zda se jich povinnost podat daňové přiznání v tomto roce týká. Na místě budou zaměstnanci finanční správy připraveni asistovat s vyplněním formuláře, vysvětlit jednotlivé položky a samozřejmě v rámci své odbornosti odpovídat na otázky.
Konkrétní seznam výjezdů podle krajů se nachází na webu Finanční správy ČR.
Další možnosti, kde získat pomoc
Od 27. ledna do 3. února 2025 budou na finančních úřadech také platit prodloužené úřední hodiny:
- Pondělí až čtvrtek: 8:00 – 17:00
- Pátek: 8:00 – 14:00
Také budou dostupné konzultační telefonní linky, a to od 27. do 31. ledna 2025 v těchto časech:
- Pondělí až čtvrtek: 8:00 – 17:00
- Pátek: 8:00 – 14:00
Finanční správa podotýká, že jednotlivá územní pracoviště finančních úřadů mohou úřední hodiny prodloužit i v dalších dnech.
Přiznání k dani z nemovitých věcí
Na podání daňového přiznání k dani z nemovitých věcí je čas do pátku 31. ledna 2025. Lhůta pro zaplacení této daně či její první splátky pak končí 31. května 2025. Stahujte interaktivní formulář, který vyplnění usnadní.
Stahujte Přiznání k dani z nemovitých věcí
Je možné také využít služeb na portálu MOJE daně, kde je kromě vyplnění možné přiznání také elektronicky odeslat.
Kdo musí podat přiznání?
Podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí za rok 2025 musí poplatníci, kteří v roce 2024 pořídili novou nemovitost, některou svou nemovitost prodali nebo provedli její úpravy ovlivňující výši daně (např. přístavby nebo změny ve využití).