Hlavní navigace

Nový trend v ubytování? Lidé se hrnou do kapslových hotelů

Sdílet

Natura Vive Autor: Facebook/Natura Vive

Zatímco pro některé mohou být kapslové hotely příliš malé a nepohodlné, jiné lákají na originalitu a netradiční zážitek. Jejich oblíbenost stále roste.

Jak píše Euro.cz, zhruba před 45 lety byl v japonské Ósace otevřen vůbec první kapslový hotel na světě. Jeho hlavní klientelou přitom původně nebyli ani tak turisté, jako spíše byznysmeni a další obchodníci, kteří díky němu mohli přespat poblíž své práce za velmi příznivou cenu. Jednalo se o vskutku úspěšnou novinku, jež se následně začala šířit napříč celou zemí, přičemž stále častěji ji využívali i zahraniční návštěvníci.

A jak už to tak bývá, netrvalo dlouho a nový trend se uchytil rovněž v jiných koutech planety. Zejména pak tam, kde standardní hotelové pokoje nebývají zrovna nejlevnější, takže turistům nezbývá než se poohlédnout po nějakých alternativách, chtějí-li ušetřit. A právě to jim kapslové hotely umožňují.

Navštívili jste v létě nějaké tuzemské ubytovací zařízení?

A vlastně nejen to. Jak totiž uvádí web BBC, opomenout nelze ani fakt, že nabízejí větší soukromí a kolikrát i více pohodlí. Ba co víc, výhodou rovněž je, že jsou převážně jednolůžkové, takže jdou naproti současnému boomu sólového cestování, a zároveň i „velmi sexy“ – spaní v kapslích je totiž stále něčím neobvyklým, což láká lidi toužící po originálních zážitcích nebo ty, kteří se chtějí pochlubit zajímavými fotkami na sociálních sítích.

Ať už ale stojí za atraktivitou tohoto způsobu ubytování cokoliv, odborníci očekávají, že celosvětový trh s kapslovými hotely dosáhne do roku 2031 hodnoty zhruba 327 milionů dolarů, tedy více než 7,5 miliardy korun. (Euro.cz)

Čechům už nestačí jen postel v penzionu. Kam se vydávají za zážitky? Přečtěte si také:

Čechům už nestačí jen postel v penzionu. Kam se vydávají za zážitky?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).