Obchodníci dostali pokuty za téměř 6 milionů. Stále totiž čarují se slevami

9. 8. 2024

Sdílet

9. 8. 24 /1x / obchod, sleva, šok Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Česká obchodní inspekce pokračuje v kontrolách zaměřených na ochranu spotřebitele, při nabídce a prodeji zboží v souvislosti s poskytováním slev. Mezi kamennými i internetovými obchody provedla v druhém čtvrtletí přes 250 kontrol a problémy odhalila ve více než 40 %.

Nejčastějším zjištěním bylo porušení § 12a zákona o ochraně spotřebitele, týkajícího se informace o slevě a též údaje o nejnižší ceně, za kterou byl výrobek prodáván v době 30 dnů před poskytnutí slevy. Tato povinnost, která se vztahuje k informaci o slevě, byla porušena celkem v 35 případech.

Porušení § 3 zákona o ochraně spotřebitele, který upravuje poctivost prodeje výrobků a poskytování služeb bylo zjištěno ve 29 případech. Z toho ve 27 případech došlo k porušení ustanovení § 3 odst. 1 písm. c), kdy došlo k nesprávnému účtování prodávaných výrobků.

Mezi třetí nejčastěji porušované ustanovení zákona o ochraně spotřebitele patřil § 12 týkající se povinnosti prodávajícího informovat v souladu s cenovými předpisy o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb. Tyto nedostatky byly zjištěny ve 24 případech.

Nakupujete podle slevových akcí?

Celkem v 17 případech bylo zjištěno užití nekalé obchodní praktiky, která podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele (§ 4, § 5 a § 5a zákona o ochraně spotřebitele). Ve 44 případech pak bylo prokázáno porušení dalších právních předpisů.

Jak upřesňuje Česká obchodní inspekce, tak na základě zjištěných porušení právních předpisů v dozorové působnosti České obchodní inspekce nabylo v období od 1. 4. 2024 do 30. 6. 2024 právní moci celkem 126 sankčních opatření v celkové hodnotě 5 784 000 Kč.

Supermarkety dostaly vysoké pokuty. Kdo nejvíce klamal zákazníky? Přečtěte si také:

Supermarkety dostaly vysoké pokuty. Kdo nejvíce klamal zákazníky?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).