Oběd z domu, nebo meníčko v restauraci? Na tom se Češi neshodnou

2. 11. 2023

Sdílet

17.10.24 3x / oběd, restaurace, jídlo Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Obědy v pracovní době řeší Češi nejčastěji dvěma způsoby – buď mají jídlo v krabičce připravené doma, nebo vyráží do restaurací na polední menu. 

Otázka, jestli se půjde na meníčko, nebo mají kolegové navařeno z domu je obvyklou konverzací nejen v kancelářích. Jak píše Euro.cz, tak to dokládá, že v Česku existují dva odlišné způsoby, jimiž lidé řeší svůj každodenní pracovní oběd. Z aktuálního průzkumu společnosti foodora mezi 436 zaměstnanci tuzemských firem přitom vyplynulo, že obě varianty jsou přibližně stejně populární. 

Přinesené jídlo upřednostňuje přibližně 50 procent dotázaných, 45 procent lidí naopak preferuje oběd v restauracích či z rozvozu. Spor o to, zda jsou Češi spíše ‚krabičkáři‘, nebo upřednostňují polední ‚meníčka‘ z restaurací, zkrátka nemá jasného vítěze, okomentoval nejnovější data Jan Petr, manažer rozvoje obchodu ze společnosti foodora. 

Průzkum zároveň ukázal, že mnoho lidí oba přístupy průběžně střídá. Výhradních ‚krabičkářů‘ bylo mezi dotázanými jen 12 procent, zhruba 38 procent lidí si občas zajde na oběd s kolegy do restaurace, většinou ale mají vlastní jídlo z domu. Pro bezmála třetinu dotázaných je oproti tomu hlavní volbou polední meníčko a jídlo si s sebou nosí spíše výjimečně, zatímco 15 procent respondentů pak obědvá výhradně v restauraci. 

Mezi těmi, kteří si v průběhu pracovního týdne obědy raději kupují, roste poslední dobou poptávka po rozvozových službách. Rychlé doručení objednávky přímo do práce aktuálně využívá zhruba dvě pětiny zaměstnanců, jež si k obědu dopřávají jídlo uvařené v restauracích. (Euro.cz)

Obědy v restauracích atakují 200 korun. Bude jejich zdražování pokračovat? Přečtěte si také:

Obědy v restauracích atakují 200 korun. Bude jejich zdražování pokračovat?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).