S dubnem přicházejí změny u formuláře, se kterým disponují zaměstnavatelé. Jak připomíná Česká správa sociálního zabezpečení, zaměstnavatelé musí od 1. dubna 2022 používat při nástupu zaměstnance do zaměstnání zakládajícího účast na nemocenském pojištění upravený tiskopis Oznámení o nástupu do zaměstnání – skončení zaměstnání. Důvodem úpravy formuláře je nově sběr údajů pro potřeby Úřadu práce ČR při skončení zaměstnání.
V jakých případech lze použít starý formulář?
Nový formulář se využívá v případech, kdy k nástupu do zaměstnání či skončení zaměstnání došlo 1. dubna 2022 a později. Původní tiskopis je možné využívat pouze u případů zpětného hlášení nástupu do zaměstnání a skončení zaměstnání před 1. dubna 2022. Podávání tiskopisu je pro zaměstnavatele povinně elektronické.
Psali jsme: Co přinese rok 2022 do oblasti zaměstnávání?
K úpravě dochází na základě novely zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, provedené zákonem č. 248/2021 Sb., kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
Dochází k novelizaci seznamu údajů, které správa sociálního zabezpečení vede v registru pojištěnců právě o ty, které bude využívat Úřad práce ČR. Nový blok údajů bude Úřadu práce ČR sloužit pro účely podpory v nezaměstnanosti, nebude tedy nutné vůči němu zvlášť dokládat řadu skutečností.