Přestože v hospodách a restauracích se vypilo v srpnu méně piva než vloni, celkový tuzemský prodej zlatavého moku se meziročně zvýšil o 1,7 %. Vyplývá to z údajů Českého svazu pivovarů a sladoven.
Srpen pivu přál
Podle Českého svazu pivovarů a sladoven zažilo domácí pivovarnictví v létě oživení. Po dobrém červenci přišel výborný srpen a meziroční index tuzemského výstavu za druhý prázdninový měsíc zaznamenal navýšení o 1,7 %.
Tahounem byla především piva v obchodech, kde se index zvýšil o 3,5 %. Skokanem se pak staly plechovky s meziročním indexem 20 % a po lahvích a sudech se staly třetím nejoblíbenějším obalem. Na celkovém výstavu piva se už podílí 15 %.
Ukazatel | Index 08–2021/08–2020 |
---|---|
Výstav piva pro tuzemsko | 101,7 % |
Láhve | 99,69 % |
Sudy | 99,35 % |
PET láhve | 96,29 % |
Plechovky | 119,79 % |
Cisterny | 94,86 % |
Minisoudky | 137,02 % |
Zdroj: Český svaz pivovarů a sladoven
I nadále rovněž roste obliba ležáků, jejichž podíl na celkovém tuzemském výstavu už dosahuje 55 %. Oproti loňsku si polepšilo i pivo výčepní, a to o 3 %.
V hospodách se pilo méně
Méně se naopak dařilo pivům v hospodách a restauracích. Pokles o 0,9 % s ohledem na platná omezení provozu restaurací považuji za výborný výsledek. My jsme vděční za každého zákazníka, který přijde na čepované pivo. Chválím i pivovary, které uměly rychle zareagovat na poptávku sudů s menším objemem. Minisoudků se oproti loňsku naplnilo o 37 % více,
uzavřela výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová.