Úřad práce ČR chce modernizovat a zlepšovat své služby a v rámci toho přichází s novinkou. Klienti při žádosti o dávky nebudou muset dokládat své příjmy, ale bude stačit, aby úřadu dali souhlas k tomu, aby si je sám opatřil.
Úřad práce ČR tak doložení příjmů nebude požadovat po klientech, ale sám k jejich doložení vyzve zaměstnavatele. Klient tak kromě souhlasu sdělí úřadu IČ zaměstnavatele, případně také IČ zaměstnavatele osob, které s ním žijí v domácnosti a jejichž příjmy se u příspěvků rovněž posuzují.
Vrchní ředitel sekce Informačních technologií MPSV a pověřený Generální ředitel Úřadu práce ČR Karel Trpkoš uvádí, že počítají i se situací, kdy se jim příjmy od zaměstnavatele z různých důvodů nepodaří získat. V takovém případě klienti nemusí mít strach, že by třeba kvůli prodlení nedostali dávku vyplacenou včas. Pokud by se stalo, že příjmy od zaměstnavatele neobdržíme, vyzveme včas žadatele, aby potvrzení o výši příjmu předložil on. Pokud zaměstnavatel potvrzení na základě výzvy do osmi dnů nedodá, hrozí mu dle zákona pokuta,
dodal.
Ten, kdo žádá o dávky, může doložit potvrzení o příjmu i sám, jako tomu bylo dosud. Úřad práce však poté vyzve zaměstnavatele prostřednictvím datové schránky, aby potřebné potvrzení doložil opět prostřednictvím datové schránky nebo vyplněním online webového formuláře. Do budoucna úřad práce zpřístupní také metody, které budou umožňovat přímou integraci s účetními systémy a celý proces ještě více zjednoduší.