Podcast odhaluje, jak je to u rodinných firem s předáváním z generace na generaci

1. 3. 2024

Sdílet

Jiří Hnilica Autor: Fakulta podnikohospodářská VŠE v Praze

Kolik českých rodinných firem ustojí předání z generace na generaci nebo čím jsou tyto firmy specifické?

Odpovědi nabízí druhý díl podcastu Euro.cz s názvem Pod jednou střechou, jehož hostem byl děkan Fakulty podnikohospodářské VŠE, profesor Jiří Hnilica.

V Česku není rodinná firma ze zákona definována a definic je tak celá řada. Podle Jiřího Hnilicy je rodinná firma taková firma, kde daná rodina výrazně ovlivňuje její strategii, řízení a tak dále. Čili kde má vliv na fungování firmy. Navíc tam musí být záměr předat firmu dál v nějaké podobě další generaci. Podobně to mají v zahraničí, kde každá rodinná firma už také musí mít druhou generaci, aby mohla být pokládána za rodinnou. To však u nás stále chybí, doplňuje.

Jiří Hnilica uvádí, že děti, které jednou mají rodinnou firmu převzít, by měly být do rodinného byznysu zasvěcovány nejpozději od pěti let.

Proč tomu tak je zjistíte v podcastu Pod jednou střechou:

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).