Kolik českých rodinných firem ustojí předání z generace na generaci nebo čím jsou tyto firmy specifické?
Odpovědi nabízí druhý díl podcastu Euro.cz s názvem Pod jednou střechou, jehož hostem byl děkan Fakulty podnikohospodářské VŠE, profesor Jiří Hnilica.
V Česku není rodinná firma ze zákona definována a definic je tak celá řada. Podle Jiřího Hnilicy je rodinná firma taková firma, kde daná rodina výrazně ovlivňuje její strategii, řízení a tak dále. Čili kde má vliv na fungování firmy. Navíc tam musí být záměr předat firmu dál v nějaké podobě další generaci. Podobně to mají v zahraničí, kde každá rodinná firma už také musí mít druhou generaci, aby mohla být pokládána za rodinnou. To však u nás stále chybí,
doplňuje.
Jiří Hnilica uvádí, že děti, které jednou mají rodinnou firmu převzít, by měly být do rodinného byznysu zasvěcovány nejpozději od pěti let.