Polský výrobce si nedá pokoj. Do Lidlu opět poslal šizenou konzervu

4. 5. 2022

Sdílet

Lidl prodejna Autor: Lidl.cz
Ilustrační obrázek

Obchodník Lidl musí z celé své sítě neprodleně stáhnout potravinu „PIKOK Chalupářské vepřové maso“.

Jedná se o šarši s označením data minimální trvanlivosti do 17.12. 2023. Daná konzerva uvádí na svém obalu, že obsahuje 89 % vepřového masa. Jenže to není pravda. Laboratorní zkouškou bylo potvrzeno, že obsahuje sotva 80 %. 

Údaj na obalu potraviny tak byl pro spotřebitele zavádějící ohledně skutečného podílu vepřového masa, upozorňuje Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)

Není to první případ, kdy polský výrobce dodal na české pulty potravinu s odlišným složením oproti informacím na obalu. Již v roce 2018 inspekce zjistila ve shodně označeném výrobku ošizené složení. I tehdy musel Lidl z celé své sítě tento výrobek neprodleně stáhnout. A výrobcem byla opět společnost Pamapol, která pochybila i v aktuálním případu. Přitom se již dříve dušovala, že je jí líto, že zákazníci musejí čelit této nepříjemné situaci. O pár let později stejný scénář jako přes kopírák. 

SZPI nemá s kontrolovanou společností slitování, zahájí správní řízení o uložení pokuty.

Jak vypadá ošizená konzerva

Autor: SZPI
Autor: SZPI

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).