Od 1. července 2023 bylo zrušeno 77 územních pracovišť finančních úřadů. Do jejich datových schránek však stále přicházejí podání a další tiskopisy. Budou považována za platná?
Jak uvádí Finanční správa, vzhledem k tomu, že není technicky možné přesměrovat datové schránky na nástupnická pracoviště tak, jako e-maily a listovní zásilky, zůstávají datovky zrušených územních pracovišť dočasně plně funkční. Pracovníci nástupnických úřadů proto budou po přechodnou dobu spravovat i datové schránky zrušených územních pracovišť a standardně vyřizovat do nich podané datové zprávy. Podání doručená do těchto datových schránek v zákonné lhůtě jsou tak platná.
Ukončení provozu datových schránek zrušených pracovišť předpokládáme v horizontu několika měsíců. Poté již nepůjde vyhledat ID těchto datových schránek a nebude možné do nich podávat žádné datové zprávy
, uvádí správa.
Kontakty na nová pracoviště jsou přehledně umístěny pod záložkami původních územních pracovišť, a to včetně adresy a dalších kontaktních údajů na nový finanční úřad.