Posíláte podání do datovky zrušeného finančního úřadu? Jsou tak vůbec platná?

28. 7. 2023

Sdílet

26.4.24 4*/muž, počítač, dotaz, podnikatel, pochybnost Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Od 1. července 2023 bylo zrušeno 77 územních pracovišť finančních úřadů. Do jejich datových schránek však stále přicházejí podání a další tiskopisy. Budou považována za platná? 

Jak uvádí Finanční správa, vzhledem k tomu, že není technicky možné přesměrovat datové schránky na nástupnická pracoviště tak, jako e-maily a listovní zásilky, zůstávají datovky zrušených územních pracovišť dočasně plně funkční. Pracovníci nástupnických úřadů proto budou po přechodnou dobu spravovat i datové schránky zrušených územních pracovišť a standardně vyřizovat do nich podané datové zprávy. Podání doručená do těchto datových schránek v zákonné lhůtě jsou tak platná. 

Ministerstvo zruší 77 pracovišť finančních úřadů. Víme, o které jde Přečtěte si také:

Ministerstvo zruší 77 pracovišť finančních úřadů. Víme, o které jde

Ukončení provozu datových schránek zrušených pracovišť předpokládáme v horizontu několika měsíců. Poté již nepůjde vyhledat ID těchto datových schránek a nebude možné do nich podávat žádné datové zprávy, uvádí správa. 

Kontakty na nová pracoviště jsou přehledně umístěny pod záložkami původních územních pracovišť, a to včetně adresy a dalších kontaktních údajů na nový finanční úřad.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).