Hlavní navigace

Práci v lékařství vyměnili za podnikání zaměřené na psy. Dnes mají milionové tržby

Sdílet

Karolína a Šimon Ciprovi Autor: Løype

Karolína a Šimon Ciprovi přeměnili svou lásku ke psům v úspěšné podnikání. V Jizerských horách v bývalé sklárně vyrábějí pod značkou Løype příslušenství pro psy. 

Jak píše Euro.cz, Ciprovi se díky svému koníčku dostali do sociální bubliny plné psích sportovních nadšenců. Netrvalo dlouho a na zahraničních závodech se seznámili s Nory, kteří pod značkou Non-stop Dogwear rozjížděli prodej psích postrojů. Řekli jsme si, že jich pár zkusíme koupit a prodat u nás v Česku. Zájem ze strany našich známých byl tak velký, že jsme dokupovali další a další. A postupně se k tomu začaly nabalovat i další produkty, vypráví Šimon. 

Zhruba o čtyři roky později dostali Ciprovi na starost distribuci pro východní Evropu, vedle toho se snažili i o propagaci psích sportů jako takových. Šimon navíc pracoval jako lékař a do toho učil patologii na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Najednou se to nedalo vůbec stíhat, takže jsme stáli před rozhodnutím, zda se vykašlat na medicínu, nebo produkty pro psy. To druhé nám ale přišlo dobrodružnější, směje se Šimon. 

Nápadů na nové produkty měli manželé tolik, že nakonec vymysleli i celou vlastní značku. O tu výrobky ze Skandinávie následně doplnili. Vzhledem k zálibě ve psích sportech ji pojmenovali tak trochu poeticky – Løype, což norsky znamená lyžařská stopa. Líbila se nám představa, že bychom výrobu přesunuli do Česka a vytvořili kompletně české produkty, říká Šimon a doplňuje, že severským názvem zároveň odkazují na přírodu i designovou čistotu, funkčnost a bezpečnost, tedy prvky, které jsou s norskou kulturou typicky spojeny. 

Aby mohli s výrobou začít ve velkém, potřebovali i velké prostory. A tak se z pronajatého skladu v Kladně přesunuli do jiného v Jizerských horách. Ani to jim ale zanedlouho nestačilo. Kvůli nedostatečným kapacitám tak ve Smržovce koupili celou bývalou sklárnu, nebo jak sám Šimon říká, „zarostlou ruinu plnou bordelu“. Tu pomocí vlastních nákladů začali postupně rekonstruovat. Na začátku nám všichni říkali, že je to šílenství, že se nám to nemůže vyplatit, vzpomíná Šimon s tím, že určité opravy provádějí dodnes – stále bez jediné investice zvenčí. 

Pro někoho může znít koupě staré sklárny zbytečně složitě, zejména v „počátcích“ podnikání. Vždyť prosté pronajmutí haly by s sebou přineslo mnohem méně starostí. V případě manželů Ciprových dává tento krok ale naprostý smysl. Na udržitelnosti, kam bezesporu patří i rekonstrukce starých nevyužitých objektů v bývalých Sudetech, mají totiž postavenou celou filosofii svého byznysu. 

Při tvorbě nových produktů tak automaticky přemýšlejí třeba nad tím, jak energeticky náročné bude danou položku vyrobit. Snažíme se například vychytávat vytápění. Částečně topíme kamny a používáme k tomu brikety, které jsou vyrobené z pilin, jež zbyly z výroby, objasňuje Karolína s tím, že pro „sekání“ trávníku v areálu zase využívají ovce. A nyní zvažují, že za stejným účelem pořídí klokany.

Nový potenciál ale manželé Ciprovi našli i pro nevyužívané prostory. Ve Smržovce, kde označení dog-friendly office získává zcela jiný rozměr, totiž vytvořili také tréninkové místo pro záchranářské psy. 

Kde nakupujete krmivo pro vaše čtyřnohé mazlíčky?

Že za žádnou cenu nechtějí jít s davem, si Karolína se Šimonem řekli už v samém počátku podnikání. Ačkoli byznys vnímají jako důležitý, rozhodli se zariskovat a namísto fungujících postupů zkoušet věci po svém. V byznysu existují vzorce, které fungují. Když chci například vybudovat stavební firmu, jsou obecné kroky, které musím splnit, a pokud budu trpělivý, s trochou štěstí bude můj plán pravděpodobně nějakým způsobem fungovat. Občas je ale dobré dělat věci trochu jinak, podotýká Šimon. Obrovskou výhodou jejich podnikání podle něj je, že se věnují tomu, čemu skutečně rozumí: Za ty roky, co jsme na trhu, jsem viděl mnoho začínajících obchodů, kdy měl majitel velké plány, ale absolutně nerozuměl tomu, co pejskaři potřebují. (Euro.cz)

Pustila se na okrajový trh s krmivy a dnes má za zády tým plný pejskařů Přečtěte si také:

Pustila se na okrajový trh s krmivy a dnes má za zády tým plný pejskařů

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).