Vedle nekalých praktik, které zkouší prodejci na své zákazníci, jsou také praktiky, které jsou zcela legální. Aplikují se především v kamenných obchodech. A vesměs se jedná o úplné detaily, které přinášejí efekt.
Každý zákazník to zná. Chodí do obchodu na jistotu, tu pro rohlíky, tu pro paštiku nebo rýži. Jenže jednoho krásného dne přijde a zboží je rozmístěno úplně jinak.
Kde co v prodejně zákazník najde
Jak upozorňuje spotřebitelský server dTest, jedna z praktik, kterou mohou prodejci aplikovat, je rozvržení prodejny. U vstupu je většinou výhodné zboží, které má za cíl zákazníka do prodejny vtáhnout. Nejčastěji nakupované produkty a zboží je většinou v zádní části prodejny. Důvodem je nutnost zákazníka celou prodejnu projít. Dalším úspěšným trikem je nabídka sladkostí v prostorách pokladen.
Osvětlení, pod kterým vypadají produkty lépe
Osvětlení prodejny je další z praktik, které fungují. Téměř každý upřednostní
uvádí spotřebitelský server dTest.
rozzářenou čistou prodejnu nad ponurou špatně osvícenou konkurencí. Mimo pocitu vyšší čistoty, který může (ale také nemusí) být oprávněný, vypadají lépe i samotné produkty. Zde již poté nezáleží na tom, zda se jedná o potraviny či například oblečení,
Vzrušující reklama
Další legální praktikou je reklama. Tento způsob vlivu na zákazníka má však svá pravidla. měla by zaujmout a být nenucená. Reklamy v České republice jsou však regulovány zákony a na jejich dodržování dohlíží zejména Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. V případě, že by spotřebitelé spatřili v reklamní pauze něco nevhodného, mohou se na ni obrátit s podnětem,
uzavírá Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.