Praktiky, které mají ovlivnit zákazníka. Jsou legální a fungují

11. 4. 2024

Sdílet

11.4.24 2*/žena, nákup, obchod, potraviny, zamyšlení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Vedle nekalých praktik, které zkouší prodejci na své zákazníci, jsou také praktiky, které jsou zcela legální. Aplikují se především v kamenných obchodech. A vesměs se jedná o úplné detaily, které přinášejí efekt. 

Každý zákazník to zná. Chodí do obchodu na jistotu, tu pro rohlíky, tu pro paštiku nebo rýži. Jenže jednoho krásného dne přijde a zboží je rozmístěno úplně jinak. 

Kde co v prodejně zákazník najde

Jak upozorňuje spotřebitelský server dTest, jedna z praktik, kterou mohou prodejci aplikovat, je rozvržení prodejny. U vstupu je většinou výhodné zboží, které má za cíl zákazníka do prodejny vtáhnout. Nejčastěji nakupované produkty a zboží je většinou v zádní části prodejny. Důvodem je nutnost zákazníka celou prodejnu projít. Dalším úspěšným trikem je nabídka sladkostí v prostorách pokladen. 

Slevy i stírací losy. Obchodní řetězce sází na mobilní aplikace. Víme, co umí Přečtěte si také:

Slevy i stírací losy. Obchodní řetězce sází na mobilní aplikace. Víme, co umí

Osvětlení, pod kterým vypadají produkty lépe

Osvětlení prodejny je další z praktik, které fungují. Téměř každý upřednostní
rozzářenou čistou prodejnu nad ponurou špatně osvícenou konkurencí. Mimo pocitu vyšší čistoty, který může (ale také nemusí) být oprávněný, vypadají lépe i samotné produkty. Zde již poté nezáleží na tom, zda se jedná o potraviny či například oblečení,
uvádí spotřebitelský server dTest. 

Letáky vystřídaly aplikace. V supermarketech tak šetří miliony Čechů Přečtěte si také:

Letáky vystřídaly aplikace. V supermarketech tak šetří miliony Čechů

Vzrušující reklama

Další legální praktikou je reklama. Tento způsob vlivu na zákazníka má však svá pravidla. měla by zaujmout a být nenucená. Reklamy v České republice jsou však regulovány zákony a na jejich dodržování dohlíží zejména Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. V případě, že by spotřebitelé spatřili v reklamní pauze něco nevhodného, mohou se na ni obrátit s podnětem, uzavírá Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).