Předplatné na Facebooku a Instagramu už běží. Co nabízí?

15. 11. 2023

Sdílet

15. 11. 23 /1x/ Facebook a Instagram, sociální sítě Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V těchto dnech se mohli uživatelé setkat s nabídkou předplatného na Facebooku nebo Instagramu. Jedná se o krok společnosti Meta, aby mohla sbírat dala o chování uživatelů. 

Jak píše Lupa.cz, pokud si uživatel předplatné koupí, přestane mu Facebook a Instagram zobrazovat reklamní sdělení. Týká se to všech účtů, které má uživatel přidané do tzv. Centra účtů. V době, kdy budete mít platné předplatné, se vaše informace nebudou využívat pro účely reklam, dodává firma. To znamená, že bude data o chování předplatitelů na svých službách nadále sbírat, jen je nebude využívat k cílení reklamních sdělení.

Aby se změna aktivovala, doporučuje Meta po zaplacení předplatného restartovat aplikaci. Jinak by se změna měla projevit do 24 hodin od zaplacení.

Kolik předplatné stojí

Předplatné za všechny používané účty momentálně vyjde na 9,99 eura měsíčně (v aktuálním přepočtu Meta účtuje 239,99 Kč včetně DPH). Od března 2024 nicméně bude nutné platit zvlášť za každý účet zobrazený v Centru účtů. První přijde na 9,99 eura měsíčně, za každý další si pak uživatel připlatí 6 eur měsíčně (148 Kč).

Tyto ceny ovšem platí jen v případě, že uživatel předplatné koupí přes webové rozhraní. Pokud zaplatí v mobilní aplikaci, zvednou se o poplatek, který Meta platí provozovatelům obchodů s aplikacemi (tedy Applu či Googlu): jde primárně o 12,99 eura měsíčně a od března pak navíc 8 eur měsíčně za každý další účet.

Jaké má předplatné omezení

Pokud si zaplatíte Facebook či Instagram bez reklam, ztratíte možnost používat některé reklamní funkce Facebooku a Instagramu. Nebudete například moci propagovat své příspěvky na instagramovém účtu a facebookovém profilu (týká se to třeba i propagace inzerátů na Facebook Marketplace). Nebudete také moci platit reklamy na facebookové stránce, pokud je propojená s instagramovým účtem, který má předplatné pro používání Instagramu bez reklam. Platit si propagaci u facebookové stránky můžete nadále i s předplatným. Platí jen výše zmíněné omezení týkající se propojení s instagramovým účtem.

Pokud jste tvůrce obsahu, ztratíte s předplatným možnost vydělávat peníze přes reklamy v Reels a instreamové reklamě. Dál ale budete moci monetizovat obsah přes předplatné pro fanoušky. (Lupa.cz)

KVÍZ: Nejen Facebook nebo Instagram. Ověřte si, co víte o sociálních sítích Přečtěte si také:

KVÍZ: Nejen Facebook nebo Instagram. Ověřte si, co víte o sociálních sítích

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).