Přeprodávali zboží z Číny, zákazníkům to nesdělili. Za klamavé jednání zaplatí

11. 11. 2022

Sdílet

23.11.23 5x/ muž, šok, počítač, zděšení, překvapení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Zátah na internetové obchody opět odhalil celou řadu pochybení a klamavých praktik. Celková výše pokut přesahuje 3 miliony. 

Stále platí, že je třeba být při nákupu na internetu obezřetný. Další vlna kontrol ze strany České obchodní inspekce (ČOI) to jen potvrdila. Ze 177 kontrol zjistila porušení právních předpisů v 80 %. Ve 3. čtvrtletí 2022 přetrvávají nedostatky zejména u poskytování kompletních informací o prodávaných výrobcích. V některých případech se obchodníci uchýlili i k nekalé obchodní praktice, uvádí k výsledkům kontrol ředitel ČOI Jan Štěpánek.

Každý den přibyde do seznamu rizikových e-shopů alespoň jeden. Ověřujte Přečtěte si také:

Každý den přibyde do seznamu rizikových e-shopů alespoň jeden. Ověřujte

Přeprodávali zboží z Číny

Pokuta ve výši 250 000 Kč byla uložena společnosti FINALTY TARGET MEDIA s.r.o., která provozuje webové stránky https://mollio.cz. Jasným a jednoznačným způsobem spotřebiteli nesdělila, že se nejedná o tzv. klasický obchodní model internetového obchodu, ale že jde „pouze“ o zprostředkování prodeje výrobků, kdy prodávajícím je třetí subjekt ze země mimo EU, obvykle z Číny. Tím se dopustila klamavé obchodní praktiky.

Další zjištěné nedostatky u dalších e-shopů

  • prodávající neinformoval spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (reklamace), společně s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit 
  • prodávající použil vůči spotřebiteli klamavé konání ve smyslu poskytování nepravdivých informací či informací uvádějících v omyl o výrobku, službě, ceně, servisu, prodávajícím, právech spotřebitele, apod.
  • bylo zjištěno klamavé opomenutí, neboť prodávající či poskytovatel služby opomenul spotřebiteli poskytnout podstatné informace o výrobku či službě, popř. informace zatajil nebo je poskytl nejasným, nejednoznačným či nesrozumitelným způsobem 
  • prodávající neinformoval žádným způsobem spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů 
  • obchodník nedodržel postup při uplatnění a řešení reklamací
Kontroly na české e-shopy chodí hlavně na udání Přečtěte si také:

Kontroly na české e-shopy chodí hlavně na udání

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).