E-shopy budou muset dát zákazníkům formulář, kterým lze vrátit nákup

19. 1. 2023

Sdílet

19.1.23 4x/ Podpis, rozhodnutí, listina, výsledek, shrnutí Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Podnikatelům, kteří nabízí své služby nebo zboží na dálku, ať už například prostřednictvím e-shopu nebo po telefonu, přibude nová povinnost. 

Zákazníkům budou muset povinně dodat poučení o právu na odstoupení od smluvy uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory. Stejně tak budou muset poskytnout vzorový formulář, kterým bude možné odstoupit od takové smlouvy.

E-shopy čekají největší legislativní změny za poslední dekádu. Tady je jejich přehled Přečtěte si také:

E-shopy čekají největší legislativní změny za poslední dekádu. Tady je jejich přehled

Cílem nařízení je usnadnit spotřebitelům postup při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku, to znamená třeba po telefonu nebo online. Je to opatření, které zvyšuje ochranu spotřebitelů, uvedl předseda vlády Petr Fiala

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory. Co vše by měl obsahovat?

Odstoupení od smlouvy

  • Adresát 
  • Jméno a příjmení podnikatele/obchodní firma/název, adresa sídla a adresa pro doručování elektronické pošty
  • Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o koupi tohoto zboží/o poskytnutí těchto služeb
  • Datum objednání
  • Datum obdržení
  • Jméno a příjmení spotřebitele
  • Adresa spotřebitele
  • Podpis spotřebitele (pouze, pokud je tento formulář zasílán na listině)
  • Datum

Jak by mělo vypadat vzorové poučení o právu na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory? Stahujte zde: 

Nové nařízení vlády o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv bude platit 30 dnů po vyhlášení ve Sbírce zákonů. 

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).