Provoz restaurací a obchodů se opět výrazně omezí, pokud se situace zhorší

8. 9. 2021

Sdílet

8.9. /2x / výdejové okno, restaurace, take away Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Restaurace a obchody se musí začít připravovat na případná další omezení. Podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha nastupuje další vlna covidu. Výrazně přibývá nově nakažených. 

Do nemocnic jsou přitom dlouhodobě přijímáni noví pacienti z více než 90 procent neočkovaných. Potvrdil to Ladislav Dušek z Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS). 

Opatření se dotknou firem, restaurací a obchodů

Případná opatření budou podle hlavní hygieničky Pavly Svrčinové hlavně organizační a režimová. Dotknou se firem, restaurací a obchodů. Zatím hygiena počítá se třemi možnými scénáři. Ani při tom nejhorším však nedojde k úplnému zavření provozů, což už dříve potvrdil ministr zdravotnictví. 

Lidé se tak budou muset připravit na plošnou ochranu dýchacích cest a plošné vyžadování dokladu OTN, tedy očkování, testu nebo prodělané nemoci. 

Ministerstvo zdravotnictví počítá s tím, že při tom nejhorším scénáři se zavede nošení respirátorů v zaměstnání nebo obnovení testů ve firmách. S případnými opatřeními budou muset počítat restaurace a obchody. 

Restaurace pouze na rezervace, v obchodech zboží předem objednat a vyzvednout

Zatímco restaurace by musely zavést povinnou rezervaci zákazníků, u obchodů by se zavedla služba "click and collect“, tedy klikni a vyzvedni. Jak píše web ČT24.cz, v obchodech by bylo možné si tak zboží pouze vyzvednout po předchozí objednávce. Jak doplnila hlavní hygienička Pavla Svrčinová, návrh ministerstvo zdravotnictví stále ještě dopracovává. 

Rizikový scénář podle ministra zdravotnictví nastane v případě, že nemocnice budou přijímat 50 lidí s covidem denně a bude 100 nových případů na 100 tisíc obyvatel. Ministerstvo zdravotnictví také zdůrazňuje, že opatření by se řešila nejdříve na regionální úrovni, až v případě zhoršení v celé republice. 

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).