První pokuta za nevyžádaný telefonát. Dosahuje téměř půl milionu

10. 1. 2023

Sdílet

10.1.23 3krát/ Žena, šok, telefon, zoufalství Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Od léta minulého roku vešla do praxe novela zákona o elektronických komunikacích, která zakazuje telefonický marketing, pokud oslovený nedá přímý souhlas. 

Konec „telešmejdů“? Smlouvy po telefonu bude nutné potvrdit písemně Přečtěte si také:

Konec „telešmejdů“? Smlouvy po telefonu bude nutné potvrdit písemně

Od července 2022 je tak možné kontaktovat účastníka jen tehdy, pokud je o něm v seznamu účastníků veden konkrétní záznam s informací o jeho přání být kontaktován za účelem marketingu. Obdobně to platí i pro poskytování informační služby o číslech.

První pokuta za nevyžádaný telefonát

Český telekomunikační úřad udělil první pokutu za to, že bylo toto nové pravidlo porušeno.  A to opakovaně. V závěru roku byla jednomu subjektu pro spáchání přestupku spočívajícího v obtěžování marketingovou reklamou uložena pokuta ve výši 420 000 Kč za 21 dílčích útoků (volání). Rozhodnutí není pravomocné, proto k řízení nebudeme zatím uvádět žádné bližší podrobnosti, uvedla pro Novinky.cz Mluvčí úřadu Tereza Meravá

Jak už jsme na serveru Podnikatel.cz psali dříve, stížnosti se množí. Spotřebitelé jsou si po medializaci tématu vědomi svých práv i toho, že se na nás mohou obrátit. Český telekomunikační úřad každou stížnost prověřuje a zjišťuje, zda byl porušen zákon o elektronických komunikacích, uvedla Meravá. 

Jak zjistit, kdo vám volal a jak telefonní číslo zablokovat? Přečtěte si také:

Jak zjistit, kdo vám volal a jak telefonní číslo zablokovat?

Firmy zkouší stále nové finty

Jedna z aktuálních fint, kterou firmy používají, je postavená na tzv. Klientském centru. To obtěžuje volané s nabídkou pojištění (životního, penzijního atd.), ale i další nabídkou finančních produktů. Pokud zákazník zareaguje dotazem, co je zač „Klientské centrum“, operátor je vycvičen odpovědět „jsme společnost“. Pokud se volaný zeptá, odkud získal operátor telefonní číslo, hbitě obdrží odpověď otázkou: „Jste Petr Němec?“, nebo „Jste Petra Nováková?“ a další podobně smyšlená jména, a pokud volaný odpoví, že ne, operátor se omluví a telefonát ihned zavěsí.

Marketingová volání neskončila. Call centra i firmy nacházejí stále nové finty Přečtěte si také:

Marketingová volání neskončila. Call centra i firmy nacházejí stále nové finty

Za nevyžádaný telemarketing je možné udělit pokutu až 50 milionů korun nebo částku do výše 10 procent z čistého obratu pachatele přestupku dosaženého za poslední ukončené účetní období.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).