Česká správa sociálního zabezpečení každoročně rozesílala osobám samostatně výdělečně činným tzv. inventuru, tedy roční přehled plateb. Ty z dokumentu čerpaly informace mimo jiné pro vyplnění přehledů o příjmech a výdajích. Na psaní od sociálky stále ještě řada OSVČ čeká. Ovšem zcela marně.
Jak jsme již dříve na serveru Podnikatel.cz informovali, k ročním přehledu plateb se OSVČ dostanou již jen online. V souvislosti se spuštěním nové online služby Informace o zaplacených zálohách na pojistné na důchodové pojištění OSVČ na ePortálu ČSSZ již není OSVČ zasílána tzv. inventura záloh na pojistné za předchozí kalendářní rok 2021 a následující,
připomíná Česká správa sociálního zabezpečení.
Jak se k inventuře plateb dostat?
Aby mohla OSVČ pracovat s novou službou, musí se přihlásit do ePortálu ČSSZ přes Identitu občana či datovou schránku. Pokud OSVČ využívá služeb účetní či daňového poradce, může tuto osobu zplnomocnit (pověřit) ke svému zastupování. Pro přihlášení a přístup k online službám ePortálu ČSSZ může OSVČ využít hned několik způsobů (Jak se přihlásit na ePortál ČSSZ), kterými je ověřena její identita a současně zajištěna bezpečnost osobních údajů.
Pro přihlášení a přístup k online službám ePortálu ČSSZ musí OSVČ použít identifikaci buď prostřednictvím autentizační služby Portálu veřejné správy, tj. přístupového rozhraní Informačního systému datových schránek, nebo prostřednictvím portálu eIdentita.cz, kde si vybere z nabídky identifikačních prostředků:
- elektronický občanský průkaz – eObčanka,
- mobilní klíč eGovernmentu – Mobilní klíč eGovernmentu,
- uživatelský účet NIA – NIA ID,
- identifikační certifikát – První certifikační autorita (I. CA Identita) – I. CA Identita,
- mojeiD – mojeiD,
- bankovní identita – ČSOB, Česká spořitelna, Komerční banka, Air Bank, Moneta, Raiffeisenbank).