Reklama podle toho, o čem se bavíte? Odposlechy mobilem nejsou sci-fi

19. 9. 2024

Sdílet

19.9.24 3*/žena, šok, mobil, sms, zpráva, údiv Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Data pro cílenou reklamu firmy nezískávají jen prostřednictvím nákupního nebo internetového chování, ale nejspíš také pomocí mobilních telefonů.

Jak píše Computerworld.cz, novináři z nezávislého online magazínu 404 Media nedávno našli důkazy, že společnosti jako Amazon a Google skutečně odposlouchávají všechno.

Objevná zpráva se věnuje společnosti Cox Media Group (CMG), která nabízí technologii zvanou „aktivní poslech“. Jedná se o nástroj, který zaznamenává a analyzuje všechny konverzace zachycené mikrofony chytrých telefonů a převádí je na reklamní návrhy.

CMG tuto službu inzeruje a v minulosti již spolupracovala se společnostmi jako jsou Facebook, Amazon, Google a Microsoft. Z toho vyplývá, že jmenované firmy buď službu využívaly, nebo o její existenci alespoň věděly.

Vadí vám cílená reklama?

Ve skutečnosti tato technologie přesahuje rámec pouhých mikrofonů v chytrých telefonech a zahrnuje i další chytrá zařízení, jako jsou televizory a reproduktory. Jakékoli zařízení s rozpoznáváním hlasu má potenciál být použito k aktivnímu odposlechu, ať už s vědomím nebo bez souhlasu majitele.

Vždy jsme byli ujišťováni, že rozpoznávání hlasu je aktivní pouze po krátkou dobu po vyslovení probouzecích slov jako „Alexa“ nebo „Hey Google“. Pokud však tato zařízení poslouchají neustále, mělo by neustálé odposlouchávání dalekosáhlé důsledky pro soukromí uživatelů i chování spotřebitelů, které je významně ovlivňováno reklamou.

Když se server Mashable zeptal společností jako Meta, zda o možnostech aktivního naslouchání CMG vědí a zda je aktivně využívají, mluvčí uvedl, že tomu tak není. Také společnosti Amazon, Google a Microsoft popřely, že by toto řešení někdy používaly.

Faktem však je, že tato schopnost existuje, a bylo by bláhové si myslet, že by ji společnosti nevyužívaly, pokud by to znamenalo efektivnější reklamu a pozitivní dopad na jejich hospodářské výsledky. (Computerworld.cz)

Nechcete cílenou reklamu? Pak zaplaťte, říká Seznam.cz Přečtěte si také:

Nechcete cílenou reklamu? Pak zaplaťte, říká Seznam.cz

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).