Čeští řidiči se připravují na další letní uzavírky kvůli opravám silnic a dálnic. Ty přitom ničí přetížené kamiony, jejichž náklad by se mohl vozit po železnici.
Česko má totiž nejhustší železniční síť v Evropě. Jak vyplývá z údajů Správy železniční dopravní cesty, Česká republika má celkem 9500 km železničních tratí. Přesto se většina nákladu vozí přes české území v kamionech a dodávkách. Například dálnice D8 je v exponovaných časech v jednom pruhu po celé své délce obsazena kamiony. Přesvědčil se o tom ve včerejších dopoledních hodinách i server Podnikatel.cz.
Naděje, že by se náklad vozil po železnici, je stále v nedohlednu a nečinnost ministerstva dopravy jen zvyšuje náklady na opravy poničených úseků dálnic a silnic, které často brázdí právě přetížené nákladní vozy. Ty kontrolují celníci.
Na Karlovarsku jela dodávka přetížená o více než 2,5 tuny
Jeden rekordní případ zaznamenali karlovarští celníci. Na kontrolním stanovišti Transmotel Sokolov provedli nízko-rychlostní kontrolní vážení. Zaměřili se na nákladní a dodávková vozidla do 3,5 tuny. A nestačili se divit.
Na dálnici D6 ve směru z Karlových Varů na Cheb zvážili nákladní vozidlo patřící tuzemskému dopravci, které překročilo nejvyšší povolenou hmotnost o více než 2,5 tuny.
Pro karlovarské celníky to byl rekordní případ a řidič na místě obdržel také rekordní pokutu. Ta byla udělena v maximální výši 15 tisíc korun. Navíc čeká dopravce správní řízení. Karlovarští celníci od ledna letošního roku provedli ve svém regionu téměř 20 takových kontrol, přičemž od řidičů za porušení zákona o pozemních komunikacích vybrali pokuty v celkové výši 150 500 korun,
doplnila Lenka Havelková, zástupce tiskové mluvčí Celního úřadu pro Karlovarský kraj.