Samoobslužných prodejen přibývá. Nakoupíte i bez chytrého telefonu

27. 9. 2024

Sdílet

První SMS prodejna v Česku Autor: Get24

V České republice je několik samoobslužných obchodů fungujících nepřetržitě. Ve většině z nich je ke vstupu nutná bankovní identita a tím pádem chytrý telefon.

Jak píše Vitalia.cz, zatímco COOP kombinuje běžný prodej, kde vás za pultem obslouží prodavačka, s bezobslužným prodejem, v Praze nedávno otevřela prodejna čistě bezobslužná. Je součástí sítě Minute Shop a nakoupíte v ní kdykoliv 24/7.

Na rozdíl od stávajících konceptů samoobslužných pokladen si zde zákazník nemusí sám markovat jednotlivé položky. Veškeré zboží je zde opatřeno speciální technologií RFID čipů, umožňující okamžité načtení a úhradu celého nákupu, jakmile taška projede tunelem s neviditelnými anténami. Díky tomu se prodejny obejdou zcela bez personálu a také dlouhých front.

Využíváte při nákupu samoobslužných pokladen?

Samoobslužná kontejnerová prodejna Samoška 24/7 byla před letními prázdninami otevřena i v kampusu Západočeské univerzity v Plzni na Borech. Letos v červenci se první bezobslužná prodejna v rámci sítě ESO otevřela i v Karlovarském kraji v Hořicích v Podkrkonoší. Pro vstup do všech těchto prodejen potřebujete mít ale tzv. bankovní identitu, speciální aplikaci či QR kód, nově je ale otevřena prodejna, do níž vstoupíte i s obyčejným tlačítkovým telefonem.

Veverské Knínice nemají ani tisíc obyvatel, ale mají první SMS prodejnu potravin v Česku, která funguje zcela bez obsluhy. Unikátní je tím, že přístup do prodejny je možný nejen pomocí aplikace nebo smartphonu, ale také prostřednictvím běžného tlačítkového telefonu pomocí SMS kódu.

Protože při přístupu pomocí SMS nelze ověřit věk, prodejna disponuje alkoholovou místností, kde je možné po načtení občanského průkazu zakoupit alkoholické nápoje a cigarety. (Vitalia.cz)

Obchod bez prodavačů lze využít už i v Moravskoslezském kraji Přečtěte si také:

Obchod bez prodavačů lze využít už i v Moravskoslezském kraji

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).