Začátek prázdnin je ve znamení rušení poboček pošty, ale i územních pracovišť finančních úřadů. K poslednímu červnu končí 300 poboček České pošty. Od 1. července bude nedostupných také 77 poboček Finanční správy ČR.
Agendu vždy zastoupí nejbližší pobočky. Česká pošta připravila grafický přehled rušených poboček, ale i manuály, jak postupovat v různých situacích.
Například senioři, kteří byli zvyklí si vybírat důchod na poště, mají možnost si i nadále peníze vybírat na jiné pobočce nebo požádat poštu o změnu a nechat si doručovat peníze až domů. V tom případě musí klient vyplnit žádost, se kterou mu pomůžou na poště. O změnu je nutné žádat nejpozději 10 pracovních dnů před výplatním termínem.
V případě finančních úřadů převezmou agendu rušených pracovišť zpravidla nejbližší pobočky v regionu. Pro komunikaci s finančním úřadem bude tedy nutné používat nové telefonické kontakty, e-maily a datové schránky.
Zrušena budou zejména pracoviště, jejichž služby byly ze strany veřejnosti méně využívány. Tato pracoviště v praxi zajišťovala zpravidla omezený rozsah služeb, například plnila především službu podatelny.
V současnosti mají finanční úřady celkem 201 územních pracovišť, z nichž je 98 tzv. řídicích. Ta řídí ostatních 103 územních pracovišť.