Slevová horečka je tady. Black Friday se chystá využít až 80 % online zákazníků

16. 11. 2023

Sdílet

4.11.24 2*/žena, počítač, e-shop, online nákup Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Letos připadá Black Friday na 24. listopadu. Výhodné nabídky v některých e-shopech už ale odstartovaly. Ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne.  

Jak ukazuje výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi online spotřebiteli, v prostředí internetu využije slevovou akci alespoň částečně pro nákup vánočních dárků 80 % nakupujících. Z této široké skupiny přitom téměř 6 % využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. Zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Slevové akce začínají. E-shopy spustily Black Friday o měsíc dříve Přečtěte si také:

Slevové akce začínají. E-shopy spustily Black Friday o měsíc dříve

Z praxe víme, že online vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony, říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

O co bude největší zájem?  

Největší poptávka bude tradičně po hračkách. Zájme je také o knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Prodávat se budou také počítače a notebooky, mobilní telefony či elektronika obecně. 

Online zákazníci nejčastěji plánují utratit za nákupy na internetu 2 až 5 tisíc korun.

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).