Letos připadá Black Friday na 24. listopadu. Výhodné nabídky v některých e-shopech už ale odstartovaly. Ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne.
Jak ukazuje výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi online spotřebiteli, v prostředí internetu využije slevovou akci alespoň částečně pro nákup vánočních dárků 80 % nakupujících. Z této široké skupiny přitom téměř 6 % využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. Zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.
Z praxe víme, že online vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony,
říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
O co bude největší zájem?
Největší poptávka bude tradičně po hračkách. Zájme je také o knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Prodávat se budou také počítače a notebooky, mobilní telefony či elektronika obecně.
Online zákazníci nejčastěji plánují utratit za nákupy na internetu 2 až 5 tisíc korun.