Sociální síť X zavádí živé vysílání. Pozor, nebude zadarmo

28. 6. 2024

Sdílet

X živé vysílání Autor: Cnews (s využitím DALL-E)

Na sociální síti X (dříve Twitter) se brzy objeví možnost živého vysílání. Bude však jen pro ty, kteří si za její používání platí a mají tedy předplatné Premium.

Jak píše Cnews.cz, sociální síť X zveřejnila zprávu, ve které oznamuje uzavření funkce živého vysílání za předplatné Premium. Tímto krokem se Muskova sociální síť stane první velkou platformou, která bude zpoplatňovat funkci, která je na jiných velkých platformách (například Facebook, Instagram, Twitch, YouTube) zcela zdarma.

V Xkovém příspěvku oznamujícím změnu stojí: Zanedlouho budou moci na X živě streamovat (vytvářet živé video streamy) pouze předplatitelé Premium. To zahrnuje živé vysílání z kodéru s integrací X. Chcete-li pokračovat ve vysílání, upgradujte na Premium. Integrace kodéru na X je nejspíše zjevným odkazem na možné streamování videoher.

Jaké důvody vedly síť X ke zpoplatnění této funkce, nejsou známé, společnost totiž svoji změnu nikterak nevysvětlila. Namísto toho pokračuje v postupném zpoplatňování dalších funkcí ve snaze nalákat uživatele k pořízení některého z předplatitelských modelů. Bez Premium už totiž nemůžete například upravovat příspěvky, psát delší tweety nebo brouzdat sítí bez zobrazování reklam.

Zvažujete začít používat sociální síť TikTok?

Podle magazínu Engadget existují další známky toho, že X vlastněné Elonem Muskem chce zpoplatnit další jednoduché funkce. Například kontroverzní dolarový poplatek za nově vytvořené účty na Novém Zélandu a Filipínách chce Musk rozšířit globálně na všechny nové uživatele.

Předplatné Basic na síti X začíná začíná v Česku na přibližně 72 korunách, plnohodnotné Premium s předběžným přístupem AI Grok u nás stojí necelých 200 korun a za Premium+ bez reklam si zaplatíte 377 korun. (Cnews.cz)

Firemní účty na sociálních sítích: Má ještě vůbec smysl jim věnovat pozornost? Přečtěte si také:

Firemní účty na sociálních sítích: Má ještě vůbec smysl jim věnovat pozornost?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).