Spokojený zaměstnanec = vyšší ziskovost. Jak toho docílit?

1. 8. 2024

Sdílet

2. 8. 24 / 1x / spokojený zaměstnanec, pracovník, radost, štěstí Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Z průzkumu společnosti Atos vyplynulo, že více než 50 % zaměstnanců očekává hybridní formu práce. Když ji zaměstnavatel nabídne, a navíc bude kladen důraz na pozitivní firemní kulturu a osobní rozvoj, může počítat se ziskovostí vyšší o 23 % a může získat i další výhody.

Jak píše CFOworld.cz, změna přístupu z „máme zaměstnance“ na „pracují u nás lidé“ také pomáhá přilákat a udržet si špičkové talenty, snížit fluktuaci zaměstnanců a posílit pověst oblíbeného zaměstnavatele.

Zatímco včera firmy v lidech viděly zaměstnance, dnes v zaměstnancích musí vidět lidi, říká Radek Mihalík, specialista na digital workplace ze společnosti Atos. Díky rozvoji digitálních technologií se objevily způsoby práce, které lidem dovolují řídit se nově nastavenými prioritami. To vede k větší efektivitě, vyšší výkonnosti, ale také k lepšímu zdraví a psychické pohodě.

Umožňujete ve vaší firmě home office?

V době, kdy lidé kladou větší důraz na rovnováhu mezi soukromým a profesním životem, je klíčové, aby jim zaměstnavatelé dokázali vyjít vstříc. Koncept „digitálního pracoviště“, jak ho ve více než 130 zemích světa realizuje například společnost Atos, vychází vstříc zaměstnancům i firmám. Prostřednictvím komplexních řešení a služeb pro digitální pracoviště pomáhá změnit vnímání zaměstnance z pouhé pracovní síly na člověka. Umožňuje nové způsoby práce, kombinujeme řešení a služby napříč všemi typy technologií.

Na jednu stranu tedy dovoluje pracovat odkudkoliv a kdykoliv. Na druhou klade důraz na bezpečnost a měřitelnou efektivitu. Zaměstnancům dává svobodu, ale i důvěru, a především jim dokazuje, že na jejich práci i názoru záleží. Společnostem pak umožňuje získat maximální možnou návratnost významné investice, kterou je vytvoření pracovního místa. (CFOworld.cz)

Nenabízíte home office? Lidé dnes volají po sladění práce a soukromí Přečtěte si také:

Nenabízíte home office? Lidé dnes volají po sladění práce a soukromí

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).