Stále více firem v insolvenci. Letošní červenec byl nejhorší od roku 2021

5. 8. 2024

Sdílet

13. 5. 24 / 2x / muž, strach, panika, obavy Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

První polovina léta byla ve znamení firemních insolvenčních návrhů. Jenom v červenci jich bylo podáno 111, což bylo nejvíce od března v roce 2021.

Stoupl také počet bankrotů obchodních společností na celkový počet 64 bankrotů. Vyplývá to z analýzy společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.

Počet firemních bankrotů letos roste již od května. Obdobně se zvyšuje i počet insolvenčních návrhů, což naznačuje růst firemních bankrotů i v příštích měsících. Situace v jednotlivých odvětvích a krajích je rozdílná, komentovala aktuální čísla Věra Kameníčková, analytička společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.

Mladík se chlubil luxusní prodejnou tenisek, teď je jeho firma v insolvenci Přečtěte si také:

Mladík se chlubil luxusní prodejnou tenisek, teď je jeho firma v insolvenci

Jak uvádí CRIF, počet bankrotů obchodních společností se oproti červnu zvýšil o 3. Počet návrhů na firemní bankrot se meziměsíčně zvýšil o 14. Největším firemním bankrotem byla dceřiná společnost Liberty Ostrava.

Nejvíce bankrotů obchodních společností bylo v červenci vyhlášeno v Praze (35) a ve Středočeském kraji (8). Naopak žádný firemní bankrot nebyl vyhlášen v Plzeňském kraji. Na 10 tisíc aktivních firem připadlo v posledních 12 měsících nejvíce bankrotů v Karlovarském kraji (20) a v Olomouckém kraji (19), nejméně pak v Pardubickém kraji (7) a v kraji Vysočina (9).

V rámci odvětví bylo v červenci nejvíce bankrotů vyhlášeno v obchodu (14) a ve zpracovatelském průmyslu (11). V odvětví vzdělávání, zdravotnictví a sociální péče nebyl vyhlášen ani jeden bankrot. Nejvíce bankrotů na 10 tisíc registrovaných firem v posledních 12 měsících připadlo v odvětví dopravy a skladování (20) a v kategorii ostatních činností (19). Nejméně pak v odvětví vzdělávání, zdravotnictví a sociální služby a v odvětví informační a komunikační činnosti.

Je byznys mladých podnikatelů často jen velká bublina?

Autor aktuality

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).