Hlavní navigace

Staneme se fastfoodovou velmocí? Těchto podniků u nás stále přibývá

27. 12. 2023

Sdílet

27. 12. 23 / 1x / fastfood, burger, hranolky, jídlo Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V poslední době do České republiky zamířilo několik nových řetězců rychlého občerstvení a není vyloučeno, že budou přibývat další. Zákazníky na fastfoodech láka atraktivní nabídka, rychlost i nízká cena.

Jak píše Euro.cz, nejrozšířenější síť restaurací s rychlým občerstvením v Česku aktuálně provozuje KFC, jež napříč republikou vybudovalo celkem 120 poboček, na kterých pracuje více než 5500 zaměstnanců. Tahounem nabídky tohoto řetězce jsou především smažené kuřecí speciality, mezi které patří třeba lehce pikantní stripsy, stehýnka či křidýlka.

Spolu s Burger Kingem a Pizzou Hut je provozovatelem ,káefcéčka‘ společnost AmRest, která podle své výroční zprávy v loňském roce vydělala téměř 433 milionů korun, což přestavuje meziroční nárůst o zhruba 43 procent. Tržby společností se pak vyšplhaly na necelých šest miliard, meziročně tedy byly vyšší bezmála o třetinu. Celkově na všech pobočkách firma odbavila téměř 28 milionů objednávek, přičemž průměrný účet dosáhl hodnoty 243 korun.

Pozitivní výsledky z minulého roku chce AmRest ještě zlepšit, a to třeba díky expanzi. Týká se to především Burger Kingu, který letos otevírá jednu pobočku za druhou. Zatímco na konci loňského roku měla firma po celém Česku 33 provozoven, v současné době už jich je o 13 více. V poslední době se nám daří otevírat i několik restaurací měsíčně, takže čísla obsloužených zákazníků rostou. Aktuálně se bavíme o zhruba 400 tisících zákaznících měsíčně, shrnul marketingový manažer řetězce Burger King Filip Vostrý.

K dlouhodobým lídrům na tuzemském trhu patří také McDonald's, který u nás otevřel svoji první pobočku před více než třiceti lety. V současnosti už je tedy v Česku celkem 117 restaurací s ikonickými zlatými oblouky. S potěšením můžeme říci, že se dlouhodobě držíme na prvním místě v oblíbenosti značek rychlého občerstvení. K našim nejprodávanějším produktům patří cheeseburger, hranolky a ikonický BigMac, z limitovaných sezónních nabídek je pak již tradičně nejoblíbenější Sýrová sezóna, vyjmenovala lákadla ,mekáče‘ jeho komunikační manažerka Lucia Poláčeková.

McDonald's v Česku zaměstnává téměř osm tisíc lidí, kteří každý měsíc obslouží asi čtyři miliony zákazníků. Také tento řetězec chce ale počet svých restaurací nadále zvyšovat: Neustálý růst a vývoj je naším dlouhodobým cílem a strategií, do konce roku tedy bude na území České republiky otevřeno 119 našich poboček. Vidíme ale i další příležitosti pro expanzi v rámci tuzemského trhu, protože stále ještě je tu mnoho míst, kde naše síť není natolik hustá.

Objevují se nové řetězce

Český fastfoodový trh nově láká i firmy, jež zde dosud nepůsobily. Dokazuje to třeba společnost Popeyes, která před pár týdny otevřela svoji první tuzemskou pobočku na pražském Václavském náměstí. Ta si získala značnou pozornost díky skutečnosti, že se zde prvních několik dní stály dlouhé fronty.

Velký zájem o řetězec nabízející především smažené kuřecí speciality potvrzuje i brand president Popeyes pro střední a východní Evropu Marek Blaževič. Věděli jsme, že otevření první pobočky bude velká událost, ale čeští fanoušci nás překvapili. Zájem o samotné otevření a fronty, které se stále tvoří, to přesahuje všechna naše očekávání. Jen během prvního víkendu jsme obsloužili tisíce lidí, popsal Blaževič první zkušenosti z nové provozovny.

České zákazníky zatím nejvíce láká Chicken Sandwich, vysoký zájem je ale prakticky o celý sortiment: Naši fanoušci se prostě rozhodli ochutnat všechno – kuřecí kousky, všechny verze hranolků či dezerty. Často se na tácu sejde klidně polovina naší nabídky. I tento velký počáteční úspěch firmu přesvědčil o mimořádném potenciálu tuzemského trhu, Popeyes tak chce v prvních 10 letech v Česku postavit celkem 60 restaurací.

Popeyes není rozhodně jediným nováčkem, který si bude chtít ukousnout svůj podíl ze stále většího fastfoodového trhu. Brzký vstup do Česka plánuje i řetězec Five Guys, jenž se specializuje na burgery s velkou porcí masa. Připravte se na pikantní rok 2024, kdy otevíráme nové pobočky v Rakousku a poprvé se vydáme také do Prahy, napsal na sociální síti LinkedIn Petros Stathis, ředitel firmy Monterock International, jež franšízová práva Five Guys vlastní. (Euro.cz)

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).