Supermarkety si mnou ruce. Češi slyší na privátní značky

17. 10. 2023

Sdílet

17. 10. 23 / 2x/ supermarket, mrazák, nákup Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V tuzemských obchodních řetězcích se stále rozšiřuje nabídka privátních značek. Rostoucí poptávka po těchto produktech je způsobena jak jejich nižší cenou, tak také vysokou kvalitou.

Jak píše Euro.cz, současné vlny rostoucího zájmu spotřebitelů o privátní značky se snaží jednotlivé řetězce co nejvíce využít a svoji nabídku tak neustále rozšiřují. Asi nejdále jsou v tomto ohledu supermarkety Lidl, kde výrobky vlastních značek zcela dominují. Na privátních značkách je založena filozofie prodeje naší společnosti, tvoří totiž více než 75 procent veškerého nabízeného sortimentu. Zájem zákazníků o naše privátní výrobky navíc pozorujeme v rámci celého sortimentu, potvrdila redakci Euro.cz tisková mluvčí společnosti Aneta Barabášová.

Vysoký podíl privátních značek ovšem potvrzují i další řetězce. Tesco nyní nabízí kolem půl třetího tisíce těchto výrobků, které se na celkovém obratu podílí zhruba 35 procenty. Asi 40 procent obratu pak zajišťují privátní značky v Penny, čtvrtinu v Kauflandu, 23 procent v Bille a desítky procent v Albertu.

Všechny oslovené řetězce shodně tvrdí, že zájem o privátní značky každým rokem narůstá. Meziročně vzrostl podíl vlastních značek na celkovém obratu o více než dvě procenta, v sortimentu máme aktuálně téměř 12 tisíc takovýchto výrobků. Rostoucí důvěru zákazníků ve vlastní značky řetězců kromě našich dat dokládají i výsledky nezávislého průzkumu společnosti Nielsen, uvedla Renata Maierl z oddělení firemní komunikace Kauflandu.

A podobně to vidí také komunikační manažerka Tesca Iva Pavlousková: Oblíbenost produktů vlastní značky mezi zákazníky dlouhodobě roste. Do budoucna určitě plánujeme rozšířit jejich nabídku o další výrobky a potraviny. Právě v privátních značkách vidíme zároveň příležitost, jak oslovit stávající, ale i další zákazníky. Naše výrobky se totiž staly pro mnoho Čechů cenově a kvalitativně výhodnou alternativou značkových produktů, což potvrzují kladná hodnocení spotřebitelů.

Vlastní výrobky se pak dobře osvědčily i v nabídce supermarketů Billa. Podle operativního ředitele tohoto řetězce Matúše Uhliarika po nich zákazníci sahají stále více kvůli dobrému poměru mezi nízkou cenou a vysokou kvalitou. To se samozřejmě projevuje i na nárůstu poptávky. (Euro.cz)

Privátní značky obchodů jsou díky inflaci na vzestupu. Jsou kvalitní a levnější Přečtěte si také:

Privátní značky obchodů jsou díky inflaci na vzestupu. Jsou kvalitní a levnější

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).