Škoda, že jste zatím nezmínili šikanózní chování finanční správy. Která ve velkém nutí žadatele o kompenzační bonus stahovat svoje žádosti. Dělá to takzvaně neformálním způsobem (který k tomuto rozhodně nebyl nikdy určen, neformální způsob slouží především k tomu, aby Vám správce daně sdělil například, že jste někde něco zapomněl podepsat, ale v žádném případě neslouží k vedení daňového řízení, neformálního vydávání postupu k odstranění pochybností nebo k daňové kontrole) tedy emaily a telefony ve kterých se snaží žadatele vystrašit a donutit ho tak stáhnout žádost. Zcela nesmyslně v emailech stanovují lhůty na odpověď (v emailu samozřejmě nemůžete stanovit lhůtu, když neexistuje způsob jak ověřit, kdy se poplatník s emailem seznámil = tedy kdy započal běh lhůty). Vše probíhá neformálně z toho důvodu, že při formální komunikaci (např.: datovou schránkou) by finanční správa musela napsat řádnou o odůvodněnou výzvu. Finanční správa navíc schválně ignoruje plné moci, které poplatníci udělili svým daňovým poradcům a účetním. V případě, že poplatník udělil plnou moc musí finanční úřad kontaktovat tohoto zmocněnce. To se teď ale neději opět ze stejného důvodu, jako se neděje formální komunikace, protože daňový poradce nebo účetní by požadovali řádné zdůvodnění a oficiální výzvu. A bylo by tak mnohem těžší je zastrašit a přinutit stáhnou svojí žádost o kompenzační bonus.
Řeší se to už na Facebooku v podnikatelských skupinách a nebo si o tom můžete přečíst na profilu mého kolegy daňového poradce Ing. Jíří Klíma
Posílám znění jednoho takového emailu:
Dobrý den,
Finančnímu úřadu pro XXX, Územnímu pracovišti v XXX, byla dne 03.01.2022 doručena Vaše žádost o kompenzační bonus podle zákona č. 519/2021 Sb., kompenzačním bonusu pro rok 2022 (dále jen „zákon o kompenzačním bonusu“).
Při zpracování žádosti se ale ukázalo, že v žádosti uvedenou činnost nelze považovat za významně dotčenou, neboť pokles příjmů je zjevně způsoben převážně jinými důvody než dopadem vládou přijatých opatření dle § 1 zákona o kompenzačním bonusu.
Trváte-li na žádosti o kompenzační bonus, pak správci daně zašlete na e-mailovou adresu: XXX@fs.mfcr.cz bližší vyjádření, jakým způsobem byla Vaše podnikatelská činnost významně dotčena v důsledku ohrožení zdraví nebo přijatých krizových opatření dle § 1 zákona o kompenzačním bonusu, a to ve lhůtě pěti dnů.
Já bych v současné době vyčkal a nedělal nic. Tohle prostě musí proběhnout medii. Finanční správa by se měla chytnout za nos a omluvit se poplatníkům jakým způsobem s nimi jednají. Pokud opravdu mají pochybnosti o žádostech, tak k tomuto účelu slouží postup k odstranění pochybností, který musí zdůvodnit, oficiálně zaslat, stanovit lhůty atd... To co předvádí finanční správa je pouze jednání z pozice síly ve stylu bububu = lekněte se, stáhněte žádosti a my úšetříme...
Dobrý den, ráda bych se přidala s negativní zkušeností ohledně KB. Jde však o kolegu, OSVČ jako kuchař, dělá velké společenské akce, cateringy a degustační menu pro náročné klienty v několika smluvních restauracích. Finanční správa mu KB zamítla s tím, že nebyl vládou nijak omezen. Vypsali jsme tedy veškeré věci, o kterých si myslíme, že k omezení vedla = nouzový stav, omezená otevírací doba, max. počet lidí 100 atd .. na základě čehož byly zrušeny veškeré akce, které měl zajišťovat. I přesto dáma na FÚ žádost zamítla s tím, že máme doložit mailovou komunikaci o zrušení daných akcí. Přijde mi to jako nehorázná šikana. Gastro, hotely a cestovní ruch jsou jedním z nejpostiženějších oborů a paní tvrdí, že nebyl nijak omezen? Samozřejmě je schopný vše doložit, ale přijde mi to jako výsměch, když v podstatě během pár dnů přijdete o veškerý příjem. Nehledě na to velmi dobře víme, že třeba jeho známá kadeřnice bonus bez jakýchkoli průtahů dostala.