Prodej kutilských potřeb stále roste, meziročně vzrostl o 15 procent. Češi navíc začali potřeby pro kutily nakupovat online. Je to díky pandemii, krizi ve stavebnictví i většímu zájmu o chalupaření.
Hobby markety hlásí rekordní výdělky
Hobby markety si tak mnou ruce, mají rekordně vysoké tržby. Například Hornbach navýšil výdělky od začátku roku do konce jara o více než 15 procent. Rekordní zájem o kutilské potřeby potvrdil i předseda družstva CBA, které v Česku provozuje hobby market Kinekus. Obraty se u nás od loňského dubnového otevření zvýšily o 30 procent a letos tržby stouply o dalších 15 procent,
říká Roman Mazák.
Vzrostl i prodej po internetu. Nově si zákazníci kupují zboží, kteří dříve online neobjednávali. Jednalo se především o zboží, které se hůře přepravuje. Jako příklad můžeme uvést plechové střešní krytiny, u kterých objem online prodeje narostl několikanásobně,
doplňuje Eduard Nejezchleb, ředitel komunikace společnosti Bravo Europa.
Kutilství napomáhá i krize ve stavebnictví
Zájem o nakupování v hobby marketech neklesá ani v létě. Stojí za tím krize ve stavebnictví. Kromě materiálu není ani dostatek řemeslníků a profesionálů.
Zájem o nákup v hobby marketech neklesá ani letos v létě. Důvodem je nedostatek řemeslníků a profesionálů ve stavebnictví. Majitelé objektů tak musejí opravy či celou výstavbu řešit svépomocí.