Valentýnské nákupy podle Čechů: Co kupovali kromě květin a sladkostí?

21. 2. 2024

Sdílet

21. 2. 24 / 1x / valentýn, láska, srdce, květina Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V minulém týdnu se slavil svatý Valentýn, svátek všech zamilovaných, který z anglosaských zemí pronikl i do České republiky. Průzkumy ukázaly, že velká část nakupovala dárky svým protějškům online a mezi hity se objevily stavebnice i erotické pomůcky.

Jak píše Euro.cz, za dárek k Valentýnu plánovala nadpoloviční většina Čechů utratit méně než tisíc korun, zhruba třicet procent zákazníků si ale na původem anglosaský svátek, který hojnou oblibu sklízí hlavně v USA, hodlá vyčlenit až dvojnásobný obnos. A po osmi procentech lidí pak dokonce plánovala nakoupit v rozmezí dvou až pěti tisíc korun či výše. Vyplývá to z průzkumu největšího tuzemského online prodejce Alza.cz.

Ten rovněž zjistil, že více než třetina procent z 329 dotazovaných Čechů vsadí během svátku zamilovaných na jistotu a svému partnerovi či partnerce koupí květinu, dalších čtrnáct procent respondentů obdaruje svoji polovičku erotickou hrou či pomůckou a jedenáct zvolí parfém či kosmetiku. Šperk pořídí jeden z deseti zákazníků, zatímco pětina Čechů zvolí zboží zcela jiného charakteru. Kromě malé i velké elektroniky či cukrovinek je letošním valentýnským hitem třeba stavebnice Lego, konkrétně ta ve tvaru květin.

Jít do obchodu pro dárky zákazníci spíše neplánovali. Většina z nich chtěla nakupovat online, do kamenného obchodu plánovalo zamířit třicet procent dotazovaných a zbylých deset procent chtělo dárek vlastnoručně vyrobit.

Valentýnský průzkum si od agentury Perfect Crowd nechalo realizovat také polské online tržiště Allegro, které v tuzemsku funguje od minulého roku. Z výsledků vyplývá, že dárek k svátku lásky plánovalo letos pořizovat 56 procent Čechů, přičemž desetina z nich plánuje partnera obdarovat hned několikrát. 

Nejvíce lidí hodlalo sáhnout po čokoládě, víně či svátek oslavit romantickou večeří. Zhruba 13 procent z více než tisícovky dotazovaných chtělo koupit svému protějšku erotickou pomůcku a 11 procent plánovalo pořídit spodní prádlo.

Když přijde na erotiku, Češi se zajímají především o různé erotické pomůcky a doplňky. Mezi nejčastěji vyhledávané produkty na Allegro.cz tak patří vibrátory, dilda, anální kolíky a masturbátory, uvádí tisková zpráva jmenované společnosti s tím, že online nákupy erotických pomůcek ve velkém odstartovala již pandemie a Češi si na ně rychle zvykli.

V období Valentýna roste rovněž zájem o dárkové poukazy či prodloužené víkendy v zahraničí. Valentýnským hitem tohoto roku je španělská Málaga. Zaznamenáváme také dvojnásobné prodeje voucherů na letenky v poměru s loňským Valentýnem, řekl pro ČTK ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal s tím, že nejvíce zákazníků kupují poukazy za pět tisíc korun.

Že Češi kolem Valentýna rádi zamíří do zahraničí, potvrdil také prodejce letenek Kiwi, podle něhož každá třetí rezervace mezi 9. a 17. únorem letos náležela páru. Nejvíce lidí poletí třeba do Londýna, Říma či Barcelony. Stejně tak jsou v zahraničí během 14. února i tisíce klientů skupiny DER Touristik, která zaštiťuje cestovní kanceláře Fischer či Exim Tours.

Zájem o prodloužené víkendy za hranicemi či vouchery České tiskové kanceláři navíc potvrdila i mluvčí cestovní agentury Invia Jiřina Ekrt Jirušková. V období Valentýna s námi ale cestuje jen o několik procent více klientů než v jiné únorové týdny. Daleko silnější bývají prodeje například na Vánoce, Silvestr a státní svátky, konstatovala. Nutno rovněž podotknout, že Den svatého Valentýna připadá na období jarních prázdnin, a tak se za zvýšenou poptávkou mohou částečně skrývat i ony. (Euro.cz)

Jak se v lednu dařilo e-shopům? Alespoň jednou v nich nakoupilo přes 80 % Čechů Přečtěte si také:

Jak se v lednu dařilo e-shopům? Alespoň jednou v nich nakoupilo přes 80 % Čechů

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).