Vesmír nabízí nové příležitosti pro podnikatele. Jaké má NASA plány?

21. 8. 2023

Sdílet

Měsíc Autor: Depositphotos

Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) plánuje velkou misi s názvem Artemis, která tentokrát nebude vědecká, ale spíše byznysová. 

Cílem bude nabídnout firmám nové příležitosti spočívající nejen ve vývoji raket a dalších dopravních prostředků, ale například také v těžbě materiálů, telekomunikacích nebo testování produktů mimo naši planetu. 

Jak píše Euro.cz, už nyní NASA spolupracuje s firmou SpaceX miliardáře Elona Muska, kromě ní ale navázala úzké vazby s mnohými dalšími, včetně společností Nokia, General Motors nebo Blue Origin. Od plánů se tak rychle posouvá k samotné realizaci, což potvrzuje i profesor Brendan Rousseau z Harvard Business School. 

Už nejsme v teoretické rovině, ale dostáváme se do praxe, k něčemu, co se skutečně děje, řekl pro server Business Insider a dodal, že současným cílem NASA je dosáhnout na Měsíci toho, co se ještě nepodařilo. Zatímco v 60. a 70. letech si lidé chtěli dokázat, že se na přirozenou družici Země dokážou v první řadě vůbec dostat, dnes tam hodlají žít, pracovat a budovat civilizaci. 

Zpočátku budou jednotlivé mise nejspíš omezeny na několik týdnů nebo měsíců. Časem by se ale Měsíc mohl stát jakousi přestupní stanicí při cestě na Mars a ještě dál. Vize NASA počítá s tím, že zde vznikne lidská a robotická základna, která potřebuje nejrůznější vybavení. Chybět by neměly elektronické přístroje ani internetový a mobilní signál. Stejně tak bude nutné vyřešit dopravu nebo zásobování. 

I ve vesmíru se chceme věnovat komerčním aktivitám, rutinnímu životu a práci, vysvětlil Steve Creech, který projekt Artemis administrativně řídí a společně s dalšími kolegy z NASA si uvědomuje, jaké příležitosti pro rozvoj komerčního sektoru jsou s tím spojené. (Euro.cz)

Jaký bude rok 2023 v byznysu? Přinášíme 5 nejdůležitějších trendů Přečtěte si také:

Jaký bude rok 2023 v byznysu? Přinášíme 5 nejdůležitějších trendů

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).