Zasílání informace k dani z nemovitosti nesouvisející s podnikáním do DS podnikající fyzické osoby je podle mě v rozporu s účelem tohoto typu DS, což finanční správa uvádí zde:
https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane-elektronicky/datove-schranky/pisemnosti-dorucovane-zpristupnenou
""Obecně platí, že jsou písemnosti doručovány dle jejich povahy, tedy ve vztahu k datové schránce podnikající fyzické osoby typicky dle toho, zda se doručovaná písemnost vztahuje k její podnikatelské činnosti či nikoliv. Do datové schránky podnikající fyzické osoby budou doručovány dokumenty související s podnikatelskou činností držitele datové schránky.
Ostatní písemnosti nesouvisející s podnikatelskou činností budou i po zřízení datové schránky podnikající fyzické osoby doručovány listinnou formou („poštou“).""
Prosím tedy vyjasnění, nejlépe s odkazem na nějaký paragraf, jakou formou má být informace k dani z nepodnikatelské nemovitosti doručena a co by se případně stalo, když by si podnikatel tuto zprávu z DS nevyzvedl a očekával ji ve formě složenky klasickou poštou, dokud nepřijde.
Děkuji.
24. 4. 2023, 15:44 editováno autorem komentáře
Finanční úřad nemá povinnost informovat o daňové povinnosti. Informuje proto, že je to tak pro obě strany lepší.
Podle § 42 daňového řádu se osobě, která má zpřístupněnu datovou schránku, doručuje elektronicky podle zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
(A v tom se mi nechce hledat, který paragraf to konkrétně řeší.)
FÚ posílá osobní a podnikatelské nem. věci naráz - v jedné složence/informaci.
Člověk se může s úřadem domluvit na jiném způsobu informování.