Víte, že akciovky musí mít webové stránky? A co eseróčka?

2. 11. 2022

Sdílet

2.11.22 /2x/ Online, offline, web, internet Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Už 8 let platí, že akciové společnosti musí mít webové stránky a na nich uvedené zákonem předepsané údaje. Společnosti s ručením omezeným mít web nemusí, pokud ho však mají, musí informační povinnost splnit i ony.

Co musí mít akciovky na webu

Jak připomíná server Finance.cz, akciové společnosti mají povinnost zřídit si webové stránky, na kterých musí uvádět předepsané informace. Jde o stejné informace, které musí zveřejnit na svých obchodních listinách. Kromě toho ale musí akciovky zveřejňovat i informace, které plynou z ostatních ustanovení zákona o obchodních korporacích.

Co musí akciové společnosti především na webu uveřejnit?

  • jméno, sídlo, IČ
  • údaje o zápisu do veřejného rejstříku
  • pozvánku na valnou hromadu
  • účetní závěrku
  • výroční zprávu
  • existenci koncernu
  • vysvětlení pro akcionáře, pokud není dáno na valné hromadě
  • protinávrh akcionáře k záležitostem zařazeným na pořad valné hromady spolu se stanoviskem představenstva
  • zprávu k finanční asistenci podle § 312 zákona o obchodních korporacích 
  • znalecký posudek dle § 91 zákona o obchodních korporacích
  • informace při přeměnách korporací

Eseróčka mít web nemusí

Pro společnosti s ručením omezeným jsou internetové stránky dobrovolné, pokud však svůj web mají, ukládá jim zákon rozšířené informační povinnosti oproti předchozí právní úpravě.

Novinka v zákoně. Povinné internetové stránky pro firmy. Kterých se to týká? Přečtěte si také:

Novinka v zákoně. Povinné internetové stránky pro firmy. Kterých se to týká?

Hrozí pokuta až 100 tisíc Kč

Pokud společnost průběžně neuveřejňuje povinné skutečnosti na internetových stránkách, vyzve ji soud k nápravě. Jestliže firma nebude reagovat, může jí soud uložit pořádkovou pokutu až ve výši 100 tisíc korun.

Autor aktuality

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).