Nealkoholické nápoje značek Kofola, Pepsi a Vinea mají různé majitele, ale zároveň mění grafiku obalů. Zjistěte, co vše se dočkalo obnovy.
Jak píše Vitalia.cz, první se letos změnila Vinea. Hroznový nápoj Vinea vznikl už roku 1974. A i po padesáti letech patří díky své originální receptuře mezi přední sycené ovocné limonády na trhu. Aby byla Vinea v souladu s aktuálními trendy v designu a přilákala pozornost zákazníků, rozhodli jsme se jí dát nový moderní vzhled. Vybrali jsme minimalistický přístup a design, který promlouvá k mladší generaci, ale zároveň respektuje dlouhou historii značky,
vysvětluje manažerka značky, Olga Kubíková.
Nejvýraznějším prvkem nového designu je logo Vinea, které je doplněno černým pásem s informací o vysokém podílu hroznové šťávy. Zdůrazňuje tak hlavní benefit produktu, který dosud značka komunikovala jen ve složení na zadní straně etikety. Nově najdete Vineu i v plechu, a to v užších a vyšších obalech, které už nejsou objemu 200 nebo 500 ml, ale 330 ml.
Součástí nového pojetí značky je i přejmenování perlivé Viney Frizzante na Vineu nealko střik. Nový název ze světa vinic je pro nás více spojený se svěžestí a lehkostí léta. Myslíme, že vyvolává jasná očekávání, kterým naši zákazníci lépe porozumí,
vysvětluje Kubíková. Nový design etiket a plechovky Viney připravila agentura Oh my dot.
Vsadili jsme na dominantní logo přesahující formát, které okamžitě upoutá pozornost, a výraznou barevnost vycházející ze složení nápoje. Doplňuje jej kontrastní černý pás zdůrazňující hlavní produktový benefit, kterým je vysoký podíl hroznové šťávy,
vysvětluje Juraj Dvorecký, kreativní ředitel Oh my dot.
Ještě déle než Vinea je na českém trhu Kofola. A proto i jedna z tradičních československých značek s více než šedesátiletou historií dostává po letech nový impulz. Změnou prochází logo i celé portfolio značky včetně etiket, lahví, plechovek či sklenic. Navzdory zdánlivé jednoduchosti šlo o sedm let hledání, desítky návrhů od různých grafických a kreativních studií.
Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,
doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.
Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity jsou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. V restauracích a hospodách se s novou identitou mohou zákazníci setkat hlavně v rámci chystané letní kampaně.
Celosvětového rebrandingu, avizovaného na sklonku loňského roku, se dočkala i Pepsi, pod křídly Mattoni 1873.
Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století,
popisuje Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem PepsiCo v ČR.
Rebranding přináší nejen novou vizuální identitu, ale také nové pojmenování oblíbeného nápoje Pepsi MAX na Pepsi Zero Sugar. Název Pepsi Zero Sugar je zcela v souladu s nároky spotřebitelů na zdravější životní styl. Stále oblíbenější Pepsi Zero Sugar nyní nabízíme také ve variantách Mango a Limeta. Spotřebitel tak dostane ještě víc chuťových zážitků, přesně podle naší hlavní filozofie,
doplňuje Michal Šlechta. (Vitalia.cz)