Český telekomunikační úřad udělil společnosti Asmanta Call Center pokutu ve výši 2 miliony korun za 104 přestupků spojených s nevyžádanými marketingovými hovory.
Jak píše Lupa.cz, tato společnost vedla hovory prostřednictvím automatizovaného systému, který volal z čísel patřících operátorovi Fayn, a to bez individuálních souhlasů s marketingovým voláním, což je porušení předpisů.
Tyto hovory, realizované technologií VoIP, byly součástí kampaně nabízející možnosti investic do fotovoltaických systémů a úspor energie prostřednictvím státních dotací. ČTÚ požadoval po společnosti doložení souhlasů s těmito hovory, avšak společnost nebyla schopna je předložit.
V rozhodnutí ČTÚ je uveden přepis jednoho z hovorů, v němž automat neodpovídá na dotazy volaného a pokračuje v pokusu o nabídku služeb i přes výslovný nesouhlas volaného.
Kromě této pokuty byla vynesená ještě jedna nespecifikovaná sankce související s nevyžádanými hovory o fotovoltaických investicích, která zatím není pravomocná a nebyla zveřejněna. (Lupa.cz)