Od letošního roku byly zrušeny bezplatné poštovní poukázky. Česká pošta za ně nově účtuje cenu podle platného ceníku poštovních služeb. Hojně byly poplatníky využívány v souvislosti s daní z nemovitých věcí.
Finanční správa upozorňuje, že je možné se poplatku za úhradu poštovní poukázkou vyhnout. Stačí se do zítra středy 15. března přihlásit ke službě zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem.
Co na e-mailovou adresu přijde?
Pokud se ke službě zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem poplatník přihlásí, každoročně obdržíte před splatností první splátky daně e-mailovou zprávu. V příloze bude ve formátu PDF uvedena kompletní informace pro placení daně, tj. výše stanovené daně, výše nedoplatku či přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu. Takto poskytnuté údaje se v ničem neliší od těch, které jsou standardně předtištěny na poštovních poukázkách,
uvádí úřad.
Zaplatit daň lze pak prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. Pokud nebude daň v zákonem stanoveném termínu uhrazena, poplatník obdrží na určenou e-mailovou adresu vyrozumění o nedoplatku.
Jak se k této službě přihlásit?
Do 15. března 2023 je nutné se přihlásit pomocí formuláře Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Ve formuláři je třeba uvést jednu e-mailovou adresu, na kterou bude informace pro placení daně zasílána.
Tuto žádost je nutné vyplnit a podat místně příslušnému správci daně. Pokud je poplatník poplatníkem daně z nemovitých věcí u více finančních úřadů, musí podat vyplněnou žádost každému finančnímu úřadu zvlášť.
Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.