Zavřeli vám v obci finanční úřad? Finanční správa má řešení

10. 11. 2023

Sdílet

24.9.24 2*/zavřeno, úřad, closed Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V celé řadě obcí byly v polovině letošního roku uzavřeny finanční úřady. Problémy podnikatelů s tím vzniklé by mělo vyřešit memorandum mezi Finanční správou České republiky a Svazem měst a obcí ČR. 

Memorandum deklaruje připravenost finanční správy zajistit služby pro občany obcí, ve kterých došlo k 1. červenci 2023 ke zrušení územních pracovišť finančních úřadů. Cílem je udržet kvalitu a rozsah nejvíce žádaných služeb finančních úřadů, a to zejména zajištění pomoci obyvatelům dotčených obcí s vyplněním a odevzdáním jejich daňových přiznání.

Ověřte si, zda neposíláte podání do datové schránky zrušeného finančního úřadu Přečtěte si také:

Ověřte si, zda neposíláte podání do datové schránky zrušeného finančního úřadu

Vedle potřebného rozvoje digitálních služeb si uvědomujeme nutnost zachování možnosti osobního kontaktu s pracovníky finančních úřadů, který je stále pro určitou část veřejnosti preferovaným způsobem komunikace. Oceňovaná služba výjezdů do obcí má již dlouholetou tradici, v obcích se zrušeným pracovištěm proto budou naši odborníci nápomocni při vyplnění a odevzdání daňového přiznání. Vedle toho zřídíme ve všech krajích konzultační telefonní linky pro nejvytíženější období ledna a března, vysvětluje Simona Hornochovágenerální ředitelka Finanční správy ČR. 

Memorandum deklaruje následující služby ze strany finančních úřadů:

  • pět výjezdů odborných pracovníků finančních úřadů do dotčených obcí, a to v měsících lednu a březnu (v případě nižší poptávky ze strany obce realizace nejméně dvou výjezdů měsíčně);
  • přítomnost nejméně dvou odborných pracovníků finančního úřadu s odpovídajícím technickým vybavením nezbytným k vyplnění a převzetí daňového přiznání na každém z výjezdů;
  • zřízení kapacitně dostupné telefonické linky v lednu a v březnu pro každý kraj, na kterých se občané v úředních hodinách budou moci poradit s odborníkem finančního úřadu;
  • dostupnost tiskopisů daňových přiznání na obecních úřadech dotčených obcí;
  • prodloužení úředních hodin všech územních pracovišť finančních úřadů v posledním týdnu před koncem lhůty pro podání přiznání k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů fyzických osob v listinné podobě.

Online komunikace je modernější, rychlejší a hlavně úspornější. Nesmíme však zapomínat na občany, kteří k ní nemají přístup či preferují osobní jednání, doplňuje František Lukl, předseda Svazu měst a obcí ČR. 

Posíláte podání do datovky zrušeného finančního úřadu? Jsou tak vůbec platná? Přečtěte si také:

Posíláte podání do datovky zrušeného finančního úřadu? Jsou tak vůbec platná?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).