Přehled o příjmech a výdajích by měl být zdravotní pojišťovně již odevzdán. Poslední termín byl pro tento rok posunut na 2. srpna 2021. Jak postupovat, pokud jste 14 dní na to zjistili, že jste v přehledu chybovali.
I přesto, že má přehled pro zdravotní pojišťovnu pouze jednu stránku, dá se v něm chybovat. Jakmile nějaké své pochybení v přehledu zjistíte, záleží především na tom, zda se jedná o administrativní přešlap nebo chybu ve výpočtu pojistného.
Jestliže jste pouze zapomněli přehled podepsat nebo jste neuvedli kontaktní údaje, stačí kontaktovat zdravotní pojišťovnu a domluvit se na postupu, jak přehled opravit. V případě chybějících údajů stačí přehled telefonicky doplnit, pokud jste udělali větší chybu, musíte přepsání v původním přehledu kontrasignovat nebo podat zcela nový přehled.
Pokud uděláte pouze administrativní chybu, běží vám lhůta pro doplacení pojistného už od data podání přehledu s chybou. Doplatek rozdílu mezi zálohami a skutečnou výší pojistného je splatný vždy nejpozději do 8 dnů po dni, ve kterém byl, popřípadě měl být podán přehled o příjmech a výdajích za kalendářní rok, za který se pojistné platí.
Pokud jste udělali chybu, která měla vliv na výpočet pojistného, musíte vyplnit nový opravný přehled. Přehled musíte podat do osmi dnů ode dne, kdy se dodatečně údaje změnily (jinak řečeno, kdy jste na ně přišli).
V zásadě poté může nastat dvojí situace. Buď jste původně zaplatili na pojistném více, nebo méně. Jestliže jste uhradili méně, máte za povinnost dlužné pojistné doplatit do 30 dnů ode dne, kdy se o změnách dovíte. Pokud jste opravou přehledu naopak zjistili, že jste zaplatili více, vzniká přeplatek pojistného, který vám zdravotní pojišťovna musí vrátit do jednoho měsíce ode dne, kdy jste tento přeplatek zjistili.