Zaměstnavatelé, kteří hledají nové zaměstnance prostřednictvím Úřadu práce ČR, musí počítat se zásadní změnou. Pracovní volná místa v evidenci úřadu jsou nabízena omezenou dobu.
Na základě novely zákona o zaměstnanosti, která nabyla účinnosti 1. července 2024, došlo k zavedení maximální lhůty, po kterou je možné vést volné pracovní místo v evidenci úřadu práce. Neobsazené volné pracovní místo je vedeno v evidenci po dobu maximálně 6 měsíců ode dne jeho oznámení zaměstnavatelem.
Opatření má zajistit, aby evidence volných pracovních míst co možná nejpřesněji odrážela skutečný stav nabídky na trhu práce. Přesné a aktuální informace v této oblasti jsou klíčové nejen pro tvorbu politiky zaměstnanosti, ale také pro zajištění vyváženého a udržitelného rozvoje české ekonomiky,
uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.
Kterých míst se bude týkat výjimka?
Výjimku tvoří pracovní místa, pro jejichž obsazení je nutné řízení o vydání zaměstnanecké karty, modré karty nebo povolení k zaměstnání cizince. V těchto případech zůstane pracovní místo v evidenci až do ukončení příslušného správního řízení.
Od kdy se lhůta počítá?
Lhůta pro evidenci volných míst oznámených před 1. červencem 2024 se začíná počítat právě od tohoto data. K jejich vyřazení dojde na začátku roku 2025.
První vyřazení pracovních míst
K samotnému vyřazení volných pracovních míst z evidence dojde během prvního lednového víkendu nové roku. Informaci o tom, která volná místa mají zaměstnavatelé i po tomto datu evidována u ÚP ČR, lze ověřit na webovém portálu MPSV po zadání IČ zaměstnavatele,
uzavírá úřad.