Výrobci a prodejci zmrzliny jsou zatím s letošní poptávkou spokojeni, i když Češi začali výrazně šetřit. Vyplývá to z průzkumu serveru Podnikatel.cz. Letošní počasí prodeji nahrává a start prázdnin a začátek dovolených zájem o zmrzlinu ještě zvýšil.
Zatímco vloni dle našeho zjištění se prodejci potýkali s rozmary počasí a úbytkem turistů oproti normálu, letošní situaci hodnotí už s předstihem velmi pozitivně. Vloni se přitom na trhu objevily novinky v podobně netradičních chutí. Zákazníci tak mohli ochutnat například hrušku s rukolou, mandarinku s rozmarýnem, růži nebo koprovou. Objevila se také zmrzlina s balsamicem nebo kajenským pepřem.
O zmrzlinu mají zájem i firmy, které svým zaměstnancům dopřávají pochoutku díky firemním rozvozům. Přesto prodejci upozorňují, že lidé jsou letos opatrní při utrácení a raději si dopřejí častější, ale menší porce. Může za to inflace, která dopadá i na cenu zmrzliny. Pokud výrobce dbá na kvalitu surovin, navýšenou cenu vstupních zdrojů musel promítnout i do celkové ceny. Češi si však svoji pochoutku upřít nenechají a sezóna se dle našeho zjištění vyvíjí pozitivně.