Zvýší se koncesionářské poplatky, firmy budou platit podle počtu zaměstnanců

6. 9. 2023

Sdílet

6. 9. 23 /1x / televize, placení, podnikatel, poplatky Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Ministerstvo kultury představilo návrh zákona, v rámci kterého by se měly zvýšit televizní a rozhlasové poplatky. Zvýšení se má dotknout jak domácností, tak také firem a podnikatelů.

Jak píše Lupa.cz, od roku 2025 by tak domácnosti platily 160 Kč měsíčně na televizních poplatcích a 55 Kč měsíčně na rozhlasových poplatcích. Právnické osoby, tedy typicky firmy, by platily podle toho, kolik mají zaměstnanců. Opouštíme princip toho, že se platí z reálného počtu přístrojů. Zavádíme něco, čemu já říkám zjednodušeně intervalový model. Podle počtu zaměstnanců se platí určitý násobek těch rozhlasových a televizních poplatků, vysvětlil ministr kultury Martin Baxa (ODS). 

Návrh Ministerstva kultury dělí firmy a organizace do šesti pásem podle počtu zaměstnanců. 

Živnostníci bez zaměstnanců a malé firmy do pěti zaměstnanců nebudou muset poplatky hradit. Pokud ale mají přijímač v domácnosti, tak za něj platit musí stejně jako všichni ostatní. 

Největší firmy, které mají přes tisíc zaměstnanců, pak budou pro výpočet měsíčního poplatku používat koeficient 100. Například Škoda Auto by tedy měla každý měsíc odvádět televizní poplatky ve výši 16 000 Kč. Nám ten princip připadá spravedlivější. Je inspirovaný německým modelem, poznamenal ministr kultury. 

Speciální povinnost by se měla vztahovat na leasingové společnosti, které pronajímají dopravní prostředky, jejichž příslušenstvím je rozhlasový nebo televizní přijímač (tedy například autorádio). Takový podnikatel bude platit rozhlasový nebo televizní poplatek za každý takový dopravní prostředek. 

Toto rozdělení a sazby jsou ale pouze vstupním návrhem. Teď zákon vstupuje do meziresortního připomínkového řízení, po kterém vznikne finální podoba pro jednání vlády. Teprve poté začne projednávání ve Sněmovně. (Lupa.cz)

Sledování filmů a seriálů táhne. Jaký je byznys streamovacích služeb? Přečtěte si také:

Sledování filmů a seriálů táhne. Jaký je byznys streamovacích služeb?

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).