1,3 miliardy utratí Češi za nákupy erotických pomůcek

15. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 329515
Zájem o nákup erotických pomůcek roste. Erotické e-shopy očekávají více než dvacetiprocentní meziroční nárůst prodejů. O jaké zboží je největší zájem?

Přestože mnohé klasické sex shopy čelí odlivu zákazníků, celkový zájem o nákup erotického zboží v Česku roste. Celková částka, kterou čeští zákazníci a zákaznice letos za nákup erotických pomůcek utratí, má podle odhadů odborníků dosáhnout 1,3 miliardy korun.

Čtěte také: Chcete se živit striptýzem? Podle zákona spadáte do kolonky podnikatel-umělec

Za vším stojí diskrétnost prodeje

Nákup erotického zboží přes internet roste. Na základě dosavadních tržeb bude ve srovnání s loňským rokem objem online prodejů asi o 21 procent vyšší. Předpovídá David Antić, zástupce portálu BerSlevu.cz a mluvčí Asociace portálů hromadného nakupování.


Autor: www.sxc.hu

Češi rádi utrácejí za erotické pomůcky

Důvodem zvýšené popularity internetových nákupů je jejich diskrétnost. Ve srovnání s nákupem v klasickém sex shopu zákazníci vnímají internetový nákup erotických pomůcek jako diskrétnější a jednodušší, vysvětluje David Antić. Dodává, že největší zájem mají zákazníci o klasický sortiment. Zejména o vibrátory, pouta, kroužky na penis, nafukovací panny či Venušiny kuličky. Při dobré ceně se podle něj prodávají po stovkách kusů.

Čtěte více: Pornoprůmysl v Česku kvete, drtí ho ale internet a filmy ke stažení zdarma 

Online nákup sexuálních služeb nefrčí

Naopak online nákup sexuálních služeb pro většinu zákazníků příliš atraktivní není. Podle našich zkušeností se ještě relativně dobře prodávaly služby typu pánský striptýz nebo tantrické masáže. Ale například pokusy o přímý prodej zlevněných vstupů do veřejných domů neměly úspěch, uvádí Michal Hardyn z portálu TopSleva.cz. Příčinu vidí ve složení zákazníků. Okolo 70 procent našich nakupujících tvoří ženy. Ty mají v tomto segmentu zkrátka zájem spíše o zboží než o služby, dodává Hardyn.

MM 25 baliček

Čtěte také: Měl by nás pornobyznys na internetu pohoršovat?

Nejvíce se prodává na podzim, v zimě a v době krize

Nejsilnějším obdobím pro prodejce erotického zboží je konec roku, tj. podzim a zima. Podle Davida Antiće nemají lidé tolik prostoru k cestování, jsou spíše doma a hledají nové podněty k ozvláštnění svého sexuálního života. Připomíná zajímavý paradox, že tržby společností, prodávajících sexuální pomůcky, rostou v obdobích krize a růstu nezaměstnanosti. Sex je zkrátka jedním z nejlepších léků proti stresu či dlouhým dnům bez pracovního vytížení, uzavírá mluvčí Asociace portálů hromadného nakupování.

Poznámka: Lidé na celém světě utratí za erotické pomůcky v přepočtu okolo 170 miliard korun ročně. Do roku 2020 by se tato suma měla podle odhadů zvýšit na 1,3 bilionu korun ročně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).