10 kroků k získání více návštěvníků webových stránek

1. 8. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Firmy a internetové obchody mají stále problém s tím, že jejich webové stránky se při vyhledávání zobrazují na odsunutých pozicích. Co s tím?

Existují skutečně neplacené zdroje pro zvýšení návštěvnosti webových stránek? Jakým způsobem je možné chápat rozdělení internetového marketingu z hlediska typů nákladů? Otázky, které řeší majitelé e-shopů i správci firemních webů. Nabízíme alespoň stručné odpovědi.

Z hlediska nákladů se internetový marketing dělí na tři základní složky:

samotné náklady na webové stránky a e-shop
náklady s cílem přivést na firemní web návštěvníky
náklady na aktivity mimo webové stránky

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

A právě druhou složku těchto nákladů lze ponížit, pokud člověk využije zdarma dostupné nástroje a metody. Teoreticky jsou mezi neplacené zdroje vyhledávání řazeny i vyhledávače, ale je nutné si uvědomit, že větší efekt samozřejmě přináší investice do optimalizace pro vyhledávání. Vyhledávače hrají čím dál tím důležitější roli. Není dobré spoléhat na přímou návštěvnost. Zpravidla se na přímé návštěvnosti podílejí hlavně offline aktivity spolku s online komunikací. Přímo vaši webovou adresu prostě sám od sebe nikdo do adresního políčka prohlížeče nenapíše, upozorňuje Martin Vinš, manažer konzultantů společnosti Effectix.com. Také odkazující stránky lze řadit mezi neplacené zdroje pouze částečně. Kvalitní zpětné odkazy zpravidla nebývají zadarmo. Bezplatně se dají pořídit například zápisy do internetových katalogů a databází.

Optimalizace pro vyhledávače je často označována za moderní magii. Ne každý umí postrčit své webové stránky v žebříčku pozic ve vyhledávání a podpořit tak prodej zboží a služeb. Důležité je držet se 10 základních kroků SEO, které shrnula společnost Effectix:

1. Obsah je král – budujte zajímavý a hodnotný obsah pro návštěvníky, pravidelně stránky aktualizujte

2. Duplicita se trestá – odlište se za každou cenu, vytvářejte unikátní obsah

3. Volba klíčových slov je klíčová – zjistěte, jaké výrazy vaši zákazníci používají při vyhledávání

4. Infografiky se líbí – podávejte informace zajímavou či zábavnou formou

5. Sociální sítě mohou mít velký vliv na SEO – budujte vztah se zákazníky, posilujte značku jako autorita v oboru

6. Dodržujte SEO pravidla – seznamte se s pravidly a ujistěte se, že jim rozumí i váš SEO konzultant

7. Budujte poctivý odkazový profil – budujte odkazy z kvalitních, autoritativních domén a z hlavního textu tematicky relevantní stránky

8. Mluvte česky, i v odkazech – používejte v odkazech více klíčových slov, brandové výrazy a výzvy k akci

9. Nepodceňujte sílu online public relations – dávejte o sobě vědět

10. Dokumenty jsou pro sdílení – sdílejte veřejně své dokumenty

Důležitou součástí každého internetového marketingu budou placené kampaně, PPC nebo reklamní sítě. U první skupiny se platí za proklik, u druhé za proklik i počty zobrazení. Pomoci může e-mailing, který je sice zadarmo, ale firma musí mít dostatečně velkou a kvalitní databázi kontaktů. Klasická strategie online marketingu působí na zákazníky kdykoli a kdekoli s cílem přivést je na webové stránky a až teprve tam jim informace poskytnout. Buďte ve správný čas, na správném místě, nejenom na svém webu, radí Martin Vinš.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).