Letos v říjnu tomu bude pět let, co tento svět opustil jeden z nejvýznamnější vizionářů a podnikatelů Steve Jobs. Připomeňte si některé z jeho inspirujících myšlenek.
Citáty slavných podnikatelů
Vaše práce tvoří jednu z velkých částí vašeho života a jedinou možností, jak být opravdu spokojený, je dělat to, čemu věříte, že je skvělá práce. A jedinou cestou, jak dělat skvělou práci, je milovat, co děláte. Jestliže jste to doposud ještě nenašli, hledejte dále. Nepřestaňte. Stejně jako u všeho vám dá vaše srdce najevo, až to najdete.
Po třiatřicet let se každé ráno podívám do zrcadla a ptám se sám sebe: „Kdyby byl dnešní den v mém životě poslední, chtěl bych dělat to, co se dnes chystám dělat?“ A pokud po mnoho dní za sebou zněla odpověď „ne“, věděl jsem, že musím něco změnit.
Váš čas je omezený, takže jej neztrácejte tím, že bude žít život někoho jiného. Nenechte se chytit do pasti dogmatu: žít tak, abyste naplnili očekávání jiných lidí. Nedovolte, aby názory ostatních přehlušily váš vlastní vnitřní hlas. A co je nejdůležitější, mějte odvahu následovat své srdce a intuici.
Nechci být nejbohatším člověkem na hřbitově… Chci v noci usínat s tím, že jsem udělal něco báječného… Na tom mi záleží.
Nikdo nechce zemřít. Dokonce i lidé, kteří chtějí jít do nebe, nechtějí zemřít, aby se tam dostali. A přesto je smrt cílová stanice, kam všichni míříme. Nikdo nikdy jí ještě unikl. A tak to má být, protože smrt je s velkou pravděpodobností nejlepší vynález života. Je totiž hybnou silou změn v životě.
Ty nejlepší věci v životě mě nestály žádné peníze. To nejcennější, co všichni máme, je náš čas.
Starší lidé si sednou a zeptají se: „Co to je?“ Chlapec se však zeptá: „Co s tím mohu dělat?“
Myslím, že peníze jsou úžasná věc, protože vám umožňují dělat věci. Umožňují vám investovat do nápadů, které nemají krátkodobou návratnost.
Můj model podnikání se podobá skupině Beatles. Vzájemně se doplňovali a výsledek byl v konečném důsledku daleko lepší než jeho jednotlivé části. Právě tak vidím podnikání: Velké věci nedokáže jedna osoba, ale tým lidí.
Je opravdu těžké navrhovat produkty pro určité skupiny lidí. Často se totiž stává, že lidé neví, co chtějí, dokud jim to neukážete.