Názory k článku 10 myšlenek Steva Jobse, které motivují i inspirují nejen podnikatele

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 6. 2016 20:00

    xf (neregistrovaný)

    "Starší lidé si sednou a zeptají se: „Co to je?“ Chlapec se však zeptá: „Co s tím mohu dělat?“"

    To souvisí se slovní zásobou. Když řeknete domácí zmrzlinovač, tak chlapec neví. Odpověď je tedy "můžeš s tím doma vyrobit zmrzlinu". Staršímu člověku není třeba nic vysvětlovat, stačí pojmenování. No a kdyby to neznal, tak teprve poté je to nutno vysvětlit, stejnými slovy jako chlapci.

    Tyhle výroky celebrit jsou věsměs banality a pitomosti. Nejvíce mi to připomíná zcénu z Monty Python´s Život Briana, kde věřící uctívají tykev, které se dotkl ON.

  • 23. 6. 2016 16:13

    thr (neregistrovaný)

    Spíš je to často vytržené z kontextu... U několika ze zde citovaných výroků pozadí celkem znám a popravdě mi pak vyznívají trochu jinak, než si myslí většina lidí, kteří to četli jen v nějakém rádobychtrém přehledu citátů :-( A přirozeně podobné je to u jiných často citovaných osobností, zdaleka se to neděje jen u Jobse.

  • 23. 6. 2016 23:51

    xf (neregistrovaný)

    To jistě ano. I když zrovna u tohoto výroku to, nevytrženo z kontextu, vyznívá sice jinak, ale mnohem hůře. I když až překvapivě upřímně.

    Tak či tak, slouží to především k pobavení. Kdysi jsem měl šéfa, ten se t těhle blbostech vyžíval. Dodneška má na hlavní stránce firmy citát bývalého šéfa jedné velké korporace. Jež je jistě dobře cílený, v jistém slova smyslu. Problém je, že se některé výroky, jistě jinak míněné, stávají směšné při střetu s realitou. No směšné... ono to není tak úplně směšné, když sám činí opak citátu.

    Také jsem mu vylepil na nástěnku citát. Něco ve smyslu "Každý zaměstnanec by měl sám iniciativně předcházet problémům, a nastanou-li, bez pobízení je okamžitě řešit. Avšak stojíte-li až po krk ve vodě uprostřed močálu plném krokodýlů, je obtžné si připomínat, že původním úmyslem bylo vysušit mokřiny".

    Problém toho výroku SJ je, že při střetu s realitiou se smysl "Je efektivní vyhledávat nové trhy" změnil na "Největší zisk přinese zaměření se na zákaznickou skupinu bez zkušeností a znalostí, jež nedokáže určit hodnotu věcí".
    A nemyslím si, že by byl SJ hlupák. Myslím si, že to myslel tak, že je pro kšeft dobré se tvářit jako to první, a činit to druhé.

    Příklad: když to čteme, koukáme oba do obrazovky. Starší člověk má znalosti, proto si koupí za lepší peníze stejně kvalitní, řekněme od Dellu, nebo za stejné peníze o třídu kvalitnější od EIZO. Proto je lépe "pracovat s mladými", a prodat jim Apple s příběhem. (Obdobně, mladým prodat nekompatibilní rozhraní TB, počítač vše v jednom (přehřívá se, ale ke chůůůl), s příběhem o jedinečnosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).