To jistě ano. I když zrovna u tohoto výroku to, nevytrženo z kontextu, vyznívá sice jinak, ale mnohem hůře. I když až překvapivě upřímně.
Tak či tak, slouží to především k pobavení. Kdysi jsem měl šéfa, ten se t těhle blbostech vyžíval. Dodneška má na hlavní stránce firmy citát bývalého šéfa jedné velké korporace. Jež je jistě dobře cílený, v jistém slova smyslu. Problém je, že se některé výroky, jistě jinak míněné, stávají směšné při střetu s realitou. No směšné... ono to není tak úplně směšné, když sám činí opak citátu.
Také jsem mu vylepil na nástěnku citát. Něco ve smyslu "Každý zaměstnanec by měl sám iniciativně předcházet problémům, a nastanou-li, bez pobízení je okamžitě řešit. Avšak stojíte-li až po krk ve vodě uprostřed močálu plném krokodýlů, je obtžné si připomínat, že původním úmyslem bylo vysušit mokřiny".
Problém toho výroku SJ je, že při střetu s realitiou se smysl "Je efektivní vyhledávat nové trhy" změnil na "Největší zisk přinese zaměření se na zákaznickou skupinu bez zkušeností a znalostí, jež nedokáže určit hodnotu věcí".
A nemyslím si, že by byl SJ hlupák. Myslím si, že to myslel tak, že je pro kšeft dobré se tvářit jako to první, a činit to druhé.
Příklad: když to čteme, koukáme oba do obrazovky. Starší člověk má znalosti, proto si koupí za lepší peníze stejně kvalitní, řekněme od Dellu, nebo za stejné peníze o třídu kvalitnější od EIZO. Proto je lépe "pracovat s mladými", a prodat jim Apple s příběhem. (Obdobně, mladým prodat nekompatibilní rozhraní TB, počítač vše v jednom (přehřívá se, ale ke chůůůl), s příběhem o jedinečnosti.