10 tipů, jak na kvalitní e-mailovou kampaň

13. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
[INFOGRAFIKA] E-mailová kampaň může jako propagační nástroj efektivně fungovat, jen je třeba držet se osvědčených zásad. Čtěte, čemu věnovat největší pozornost.

E-mail jako nástroj pro oslovení potenciálního zákazníka nemusí být jen otravným spamem. Pokud se chystáte propagovat značku prostřednictvím e-mailové kampaně, držte se desítky zaručených tipů. 

Čtěte také: Dobrý newsletter není otravný spam. Spíš milostné psaní

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

1. Vhodný předmět a odesílatel

Text v předmětu hraje jednu z hlavních rolí. Právě ten většinou rozhodne, zda příjemce mail otevře, či jej rovnou smaže. Měl by být krátký a atraktivní. Rozhodně se do předmětu nehodí dlouhá souvětí.

Čtěte více: Čtěte také: Newsletter prodává předmět e-mailu. Čtěte 5 tipů, jak předmět napsat poutavý

2. Seznam příjemců

Před vytvářením e-mailové kampaně je dobré mít připravenou databázi příjemců. Jméno, příjmení, adresa, informace o již zakoupeném zboží nebo službách a dále pak datum posledního nákupu apod. jsou zásadní informace, které poslouží k lepšímu cílení.

Mohlo by zaujmout: 7 způsobů, jak můžete v e-shopu získat e-maily na své (potenciální) zákazníky

3. Atraktivní forma sdělení

Forma sdělení by měla být originální. Nemusí se týkat pouze vzhledu, ale také způsobu psaní. 

4 Obsah e-mailu

V obchodním sdělení by ze zákona neměla chybět možnost odhlásit se z odběru, a také kontaktní údaje odesílatele. Vhodné je také například přidat možnost přeposlat odkaz příteli.

Čtěte také: Čtěte také: 7 tipů, jak zabránit zákazníkům v odhlašování e-mailových novinek

5. Vyvarujte se chybám

Hrubka v obchodním sdělení snižuje jeho důvěryhodnost. Je dobré text několikrát zkontrolovat. A to nejen po gramatické stránce, ale také je určitě vhodné ověřit, zda se názvy produktů a služeb shodují s nabízenými.

6. Zacílené sdělení

V textu by nemělo chybět oslovení příjemce, tím se sdělení stává více personalizované. Vhodné je také nabídku každému adresátovi přizpůsobit.

Čtěte také: Posílat nevyžádané obchodní sdělení se vám nemusí vyplatit. Přijdete o miliony

7. Odkazy a jejich sledování

Dopad e-mailové kampaně lze sledovat a vyhodnocovat prostřednictvím odkazů, které jsou umístěné v mailu. Vyplatí se určitě funkčnost odkazů zkontrolovat.

8. Přizpůsobit e-mail různým druhům zobrazení

Už dávno se maily neotevírají pouze v počítači. Je dobré sdělení přizpůsobit pro všechna možná zařízení. Je důležité, aby byl váš e-mail dobře zobrazitelný a srozumitelný všude a za všech okolností.

9. Zamířit rovnou na cíl

Před spuštěním e-mailové kampaně je nutné promyslet, pro koho je určena, v jakém časovém intervalu. vyplatí se selekce příjemců, u kterých lze očekávat zájem o předkládanou informaci. Připomínejte se těm, kteří už jednou zákazníky byli. 

 

Potřebujete radu od odborníka? Využijte našich odborných poraden.

10. Hodnocení kampaně

Důležitá je zpětná vazba, která prozradí, zda měla kampaň efekt. Je možné využít statistických údajů na základě porovnání výsledků jednotlivých kampaní. Zkoušejte různá znění newsletterů, různé předměty e-mailů a vyhodnocujte, která varianta je úspěšnější.

MM 25 baliček

Zdroj: Mailkit

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).