Přejděme, že na západ od ČR nikde není cash on delivery (dobírka) běžným způsobem platby - i český zákazník se s tímto způsobem platby smíří, pokud například objednává něco na zakázku (personalizovaný produkt). Obchodník by v takovém případě byl hlupák, pokud by alespoň zálohu předem nevyžadoval.
Velmi tedy záleží na druhu zboží a jeho vnímané jedinečnosti.
rad bych se zeptal poucene verejnosti: v eshopu jsem koupil nefunkcni susicku. Ted eshop nekomunikuje - nelze se dovolat, neodpovida na email ani dopisy. Kdybych se s nim chtel soudit, muzu to vyresit tak, ze si susicku necham opravit na sve naklady a soudit se o naklady? Nebo behem celeho soudniho liceni musi byt sisicka nefunkci tak, aby az soud vyhraji ji eshop musi opravit? Nemam zajem ji vratit.
Přestože zboží z e-shopu vybírám uvážlivě a vždy objednané si převezmu, spolehlivě mne od nákupu odradí pokud je v obchdních podmínkách uvedeno,že provozovatel tomu, kdo zboží neodebere vyčtuje balné a dopravné a tuto částku bude vymáhat prostřednictvím vymahačské firmy. Nemám rád, kdy mne někdo oslovuje jako potencionálního podvodníka.